Υπάρχει λόγος που τα δυναμικά αυτοκίνητα δεν είναι πλέον και τόσο εύκολο να δημιουργηθούν, απαιτώντας συνεργασίες
Ας βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ευαγές ίδρυμα ή ΜΚΟ, ενώ ιστορικά, έχει αποδεχθεί ότι ο ρομαντισμός οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην πτώχευση.
Μπορεί το ενθουσιώδες κοινό των αυτοκινητοβιομηχανιών να ζητά ότι θέλει, μπορεί να απορεί με προφανή κενά στη γκάμα αλλά η ουσία είναι μία: αν οι μαρκετίστες δεν διαγνώσουν πιθανότητες κέρδους, τα όποια project είναι «no-go» και απορρίπτονται χωρίς δεύτερη συζήτηση.
Η διαδικασία αυτή δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση και φυσικά λαμβάνονται υπόψη όλες οι συνισταμένες κόστους στην δημιουργία ενός αυτοκινήτου, από την αρχική σύλληψη, μέχρι το λανσάρισμα του στην αγορά.
Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των χρημάτων που δαπανώνται, αφορούν στην εξέλιξη, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για sport αυτοκίνητα. Δυστυχώς οι πτωτικές σε τάση πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορία δεν δικαιολογούν εύκολα τέτοιες αποφάσεις πλέον και αυτό επιβεβαιώνεται και από πρόσφατες δηλώσεις του Tomoya Takahashi, διευθυντή του αγωνιστικού τμήματος της Toyota, «Gazoo Racing».
«Φυσικά και θέλουμε sport αυτοκίνητα στην γκάμα μας αλλά οι αριθμοί δείχνουν ότι αυτό δεν μπορεί να υποστηριχθεί πλέον από εμάς μόνο. H συγκεκριμένη αγορά έχει μικρύνει και αναμένεται να μικρύνει και άλλο στο μέλλον. Χρειαζόμαστε συνεργασίες ώστε να μοιράζεται το κόστος εξέλιξης και τα όποια project να είναι βιώσιμα οικονομικά. Δεν τίθεται θέμα επιβίωσης των εταιρειών, είναι περισσότερο θέμα να κρατηθεί ζωντανή η κατηγορία».
Αυτό που προτείνει ο Takahashi δεν είναι κάτι καινούργιο και έχει αποδώσει καρπούς στο παρελθόν, τόσο με το Supra το οποίο εξελίχθηκε μαζί με την BMW Z4, όσο και με το GR86, που μοιράζεται πολλά στοιχεία (και εξέλιξη) με το Subaru BRZ.
Πάντως πληροφορίες σχετικά με το αν υπάρχει ένα νέο συνεργατικό project σε εξέλιξη δεν δόθηκαν, ως εκ τούτου κρατάμε απλά την πρόθεση της Toyota και την ανοικτή… πρόσκληση που απευθύνει σε άλλους κατασκευαστές. Αν έπρεπε να κάνουμε μια πρόβλεψη, θα λέγαμε ότι πιο πιθανό βρίσκουμε να ανταποκριθούν οι Mazda και η Subaru σε αυτό, δεδομένου ότι τον τελευταίο καιρό κάνουν… πολύ παρέα με την Toyota.
Όλες οι ειδήσεις
Η ενσωματωμένη πλοήγηση στα αυτοκίνητα… έχασε τον δρόμο της
MEGA συγκριτικό: Τα 7 καλύτερα Hatchback της αγοράς
Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Karate Kid!