Κάποιοι πιστεύουν ότι μπορούν να διαχειριστούν την θερμοκρασία στη διαδικασία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με… κομπρέσες
Δεν γνωρίζουμε αν έχει φτάσει στην Ελλάδα το συγκεκριμένο «κόλπο», ελπίζουμε πως όχι, αλλά internet είναι, ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις τη διασπορά του οτιδήποτε. Μέσα μια νύκτα, είναι δυνατό να αποκτήσει παγκόσμια εμβέλεια.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού λοιπόν, κυκλοφορεί εδώ και καιρό ένα «άκου που σου λέω θα σωθείς!» τέχνασμα, που υποτίθεται ότι αυξάνει τo ρυθμό πλήρωσης των μπαταριών στα οχήματα που συνδέονται σε φορτιστές, μειώνοντας τη θερμοκρασία και το χρόνο που απαιτείται για την διαδικασία.
Η τεχνική αυτή, προβλέπει την τοποθέτηση μιας… μουσκεμένης πετσέτας στο καλώδιο φόρτισης, στο σημείο που «κουμπώνει» πάνω στο αυτοκίνητο. Με τον τρόπο αυτό, υποτίθεται ότι πέφτει η θερμοκρασία στο σημείο αυτό.
Another extreme wet rag supercharger test. Plugged in at 2% SoC – ramped up to 147kW as normal and thermal throttled at 34% down to 58kW. Slapped that room temperature soaking wet rag and it climbed back to 119kW where it hit the internal charge profile limit. Amazing! ⚡️ pic.twitter.com/0o6VGgdhc9
— Out of Spec Studios (@Out_of_Spec) August 31, 2020
Το «υποτίθεται» έχει μια βάση βέβαια. Όντως πέφτει η θερμοκρασία αλλά το όποιο όφελός από την διαδικασία, δεν αξίζει σε καμία περίπτωση το ρίσκο που έχει αυτή η πρακτική, η οποία μπορεί να καταστρέψει στοιχεία του αυτοκινήτου, να «γεράσει» πολύ πιο γρήγορα την μπαταρία αλλά και προκαλέσει καταστάσεις που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τον χειριστή του οχήματος.
Η θερμική διαχείριση κατά την διάρκεια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία και γίνεται αυτόματα, μέσω αισθητήρων που καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο τις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας. Το να «δροσίσει» κανείς ένα μικρό σημείο στην αλυσίδα αυτή, «μπερδεύοντας» τους αισθητήρες και δημιουργώντας με τις ενέργειες του λανθασμένες τιμές, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες.
Η Tesla μάλιστα, έχει τοποθετηθεί επίσημα επί του θέματος με σχετική ανακοίνωση, λόγω των διαστάσεων που έχει πάρει αυτή η πρακτική στις ΗΠΑ:
«Η τοποθέτηση ενός βρεγμένου πανιού η βρεγμένης πετσέτας στις απολήξεις των καλωδίων Supercharger, δεν αυξάνει τους ρυθμούς φόρτισης και παρεμποδίζει την ορθή λειτουργία των αισθητήρων θερμοκρασίας, δημιουργώντας κίνδυνο υπερθέρμανσης ή ζημιάς. Αποφύγετε να το κάνετε, ώστε τα συστήματά μας να λειτουργούν σωστά και να εντοπίζονται πραγματικά προβλήματα φόρτισης από τα συστήματά μας».
Όλες οι ειδήσεις
Το νέο Suzuki Swift τώρα σε ακόμα πιο προσιτές τιμές
Trannos: Αγόρασε νέο πανάκριβο supercar αξίας 175.000 ευρώ
Η Kawasaki παρουσίασε μοτοσυκλέτα που καίει υδρογόνο και είναι… κάπως