Το μέλλον της αμιγώς ηλεκτρικής Maserati MC20, αλλά και των ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα αντικαθιστούσαν τις Quattroporte και Levante, είναι πλέον αβέβαιο, καθώς η μητρική Stellantis ακύρωσε μια επένδυση 1,5 δις ευρώ, η οποία προγραμματιζόταν για την Ιταλική μάρκα.
Η χρονική στιγμή αυτής της απόφασης δεν μπορούσε να βρει τη Maserati σε χειρότερη κατάσταση, καθώς ήδη έχει σοβαρά προβλήματα με μειωμένες πωλήσεις και σημαντικές οικονομικές ζημιές. Σε μια διάσκεψη μετόχων, ο CFO της Stellantis, Doug Ostermann, επιβεβαίωσε πως η επένδυση του 1.5 δις ευρώ για τη Maserati δεν θα πραγματοποιηθεί. Οικονομικά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση συγκεκριμένων project που είχαν ήδη προγραμματιστεί, αλλά οι λεπτομέρειες για ποια είναι αυτά, δεν είναι ακριβείς. Σχεδόν σίγουρα όμως, ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και το πλάνο της πολύ αναμενόμενης MC20 Folgore, της αμιγώς ηλεκτρικής MC20 που η Maserati μας υποσχέθηκε το 2020.
Σύμφωνα με τo Autocar, ο Oystermann θεωρεί ότι ο όμιλος Stellantis πρέπει να επανεξετάσει το χρονοδιάγραμμα των προγραμματισμένων προϊόντων της Maserati. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η δυναμική σε αυτή την μάρκα, ιδιαίτερα στην κινεζική αγορά, αλλά και τις προσδοκίες μας, όσον αφορά το πόσο γρήγορα αυτή η αγορά πολυτελείας θα μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση».
Η Maserati έχει ανάγκη τόσο για χρηματοδότηση όσο και για ελκυστικά νέα μοντέλα, αν θέλει να έχει έστω μια ελπίδα επιβίωσης. Το περασμένο έτος, έχασε 260 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις της παγκοσμίως να πέφτουν από τις 26.000 στις 11.300 μονάδες για το 2024. Με την ακύρωση της προγραμματισμένης χρηματοδότησης, το μέλλον των ηλεκτρικών Quattroporte και Levante είναι αμφίβολο.
Το σωματείο παίρνει θέση
Το ισχυρό σωματείο της Ιταλίας, FIM, δεν έχασε χρόνο ζητώντας απαντήσεις από τη Stellantis. Το σωματείο ζητά σαφήνεια για το μέλλον της Maserati σε μια συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τις 11 Μαρτίου. «Η Maserati αντιπροσωπεύει μια από τις πιο κρίσιμες καταστάσεις», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της FIM Ferdinando Uliano. «Παρά τα μοντέλα υψηλής ποιότητας και επιδόσεων, η μάρκα υποφέρει από λάθη και απροσεξία όσον αφορά το marketing και τη προώθηση αυτών. Δεν μπορούμε πλέον να χάνουμε χρόνο».
Νέος CEO = Νέα κατεύθυνση;
Την ίδια στιγμή, ο όμιλος Stellantis βρίσκεται σε αναζήτηση νέου Διευθύνοντος Συμβούλου (CEO) μετά από την αιφνίδια αποχώρηση του Carlos Tavares τον Δεκέμβριο. Ο νέος ηγέτης θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει ένα αναπόφευκτο καθήκον: να αποφασίσει ποιες μάρκες θα επιβιώσουν και σε ποιες θα… εξαφανιστούν. Μένει να δούμε αν η Maserati θα περάσει …στην επόμενη φάση, αλλά αν η μοίρα της μάρκας εξαρτάται από το ερώτημα – «Είναι απαραίτητη μια ακόμη ιταλική μάρκα πολυτελών σπορ αυτοκινήτων που δεν μπορεί να πετύχει εμπορικά;» – είναι δύσκολο να δούμε τη Maserati να επιβιώνει. Ας ελπίσουμε σε ένα θαύμα.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή BMW M5 (G90): The Godfather
H Stellantis «σκότωσε» τη Maserati: Ποιο είναι το μέλλον της;
Χάμιλτον: «Είμαι ένας και μοναδικός. Μη με συγκρίνετε με άλλους»