Πως η Subaru κατάφερε να ενσωματώσει τον «σήμα κατατεθέν» κινητήρα της σε μια υβριδική διάταξη χαμηλής κατανάλωσης. Τα οριζόντια διατεταγμένα και αντίθετα παλιδρομούντα έμβολα θα συνεχίσουν να παράγουν ενέργεια για τα μοντέλα της Subaru, με την εταιρεία να παρουσιάζει πρόσφατα τη νέα γενιά του e-boxer κινητήρα.
Στα τέλη του Μάη (2024), σε μια κοινή συνέντευξη τύπου, οι Toyota, Mazda και Subaru ανακοίνωσαν την σύναψη ενός «συμφώνου» στρατηγικής, που προβλέπει την συνέχιση της εξέλιξης των θερμικών κινητήρων από τις τρεις αυτές εταιρείες, ως μονάδες ενταγμένες σε υβριδικές διατάξεις.
Αυτό που οι συμμετέχοντες στην συνέντευξη κατάστησαν σαφές, ήταν πως η συμφωνία δεν αποτελεί κάποιο είδος συνεργασίας, ούτε πρόκειται για μια προσπάθεια από κοινού εξέλιξης των νέων αυτών κινητήριων μονάδων, παρά μόνο για μια σύμπλευση σε ότι αφορά στους τρόπους με τους οποίους θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις για «καθαρή» αυτοκίνηση εφ εξής.
Μάλιστα για να υπερτονίσουν το γεγονός, παρουσίασαν προτάσεις που ήδη εξελίσσουν αυτόνομα και ξεχωριστά, οι οποίες και διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους, αφού αυτές αφορούν διατάξεις και είδη κινητήρων με τους οποίους η κάθε εταιρεία έχει συνδέσει το όνομα της ιστορικά.
Για την Subaru, αυτό δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο πέραν του επίπεδου / boxer κινητήρα. Η εταιρεία από την Shibuya του Tόκιο, παρουσίασε μια ολοκληρωμένη υβριδική διάταξη, που θέλει τον boxer κινητήρα σε διττό ρόλο, λειτουργώντας παράλληλα ή σε σειρά εντός αυτής.
Όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα που ακολουθεί, το μοτέρ μπορεί να συνδράμει άμεσα στην κίνηση του αυτοκινήτου όταν βρίσκεται σε λειτουργία «παράλληλης» σύνδεσης, στέλνοντας την ισχύ του απευθείας στην μετάδοση. Όταν αναλαμβάνει ρόλο «σε σειρά» σύνδεσης, η παραγόμενη ισχύς του παρέχεται αποκλειστικά στην γεννήτρια που φορτίζει τις μπαταρίες, ενώ υπάρχει και μια «ενδιάμεση» κατάσταση, όπου το μοτέρ επιτελεί ταυτόχρονα και τις δυο προαναφερθείσες λειτουργίες.
Αν και δεν έχουν δοθεί περισσότερα στοιχεία για το πώς και πότε θα εναλλάσσονται αυτοί οι «ρόλοι» του κινητήρα στην υβριδική διάταξη, προφανώς πρόκειται για κάτι άμεσα εξαρτώμενο από τις εκάστοτε ανάγκες και την ενεργειακή κατάσταση των μπαταριών.
Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι ο μικρός σε διαστάσεις boxer κινητήρας, οι δύο ηλεκτροκινητήρες και o κεντρικός έλεγχος της μετάδοσης, έχουν όλα μαζί συγκεντρωθεί σε μια συμπαγή μονάδα. Πέραν αυτού, τα στοιχεία που ελέγχουν την μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς, έχουν και αυτά χωροταξικά ενταχθεί πλησίον αυτής της μονάδας.
Ο χώρος που ελευθερώνεται για τις μπαταρίες αλλά και το ρεζερβουάρ είναι μεγάλος, επιτρέποντας στους μηχανικούς και στους σχεδιαστές της Subaru να αυξήσουν την αυτονομία με την χρήση συστοιχιών και δοχείου καυσίμων μεγάλης χωρητικότητας.
Ο τεχνικός διευθυντής της Subaru, Tetsuo Fujinuki, κατά την παρουσίαση του νέου αυτού υβριδικού συστήματος, δήλωσε τα εξής: «Οι επίπεδοι κινητήρες δεν φημίζονταν ποτέ για την μικρή τους κατανάλωση, αλλά πραγματικά, τι θα ήταν η Subaru χωρίς αυτούς; Είμαστε ο μόνος κατασκευαστής που παράγει σε ευρεία κλίμακα αυτοκίνητα με αυτή την διάταξη κινητήρων και αισθανόμαστε ότι αποτελούν μέρος της ταυτότητας μας. Ήταν λοιπόν χρέος απέναντι στην ιστορία μας αλλά και σε όσους μας έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια να υπερκεράσουμε τις αδυναμίες μας (σσ εννοεί την μεγάλη κατανάλωση)»
Στα πλαίσια της παρουσίασης, αποκαλύφθηκε επίσης ότι η Subaru φτιάχνει ένα νέο εργοστάσιο στη Saitama της Ιαπωνίας, όπου και θα κατασκευάζονται αποκλειστικά οι νέες αυτές υβριδικές διατάξεις, ενώ αναφέρθηκε επίσης και στα μελλοντικά πλάνα, που μέσα από την συνεργασία με την Toyota και την Mazda περιλαμβάνουν την δημιουργία καυσίμων με ουδετερότητα άνθρακα αλλά και την σχεδίαση ενός concept, υψηλής απόδοσης, εναλλακτικού μοντέλου.
Όλες οι ειδήσεις
Οδηγούμε το νέο Skoda Superb: Υπέροχο όπως πάντα!
Alfa Romeo Sprint: Από το νεκροταφείο του Group B στα σαλόνια!