Η Toyota κυκλοφόρησε πρόσφατα την δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου μοντέλου της, ονόματι Mirai, και σύμφωνα με πληροφορίες από την Αυστραλία η premium μάρκα της ιαπωνικής εταιρίας, η Lexus, θα αποκτήσει και αυτή την δική της έκδοση του μοντέλου.
Το νέο μοντέλο λέγεται ότι θα καλύψει το κενό που άφησε η κατάργηση του GS, από την γκάμα της Lexus, αν και ακόμα δεν είναι σαφές εάν το νέο μοντέλο θα επαναφέρει το όνομα GS ή θα έρθει στην αγορά με ένα εντελώς νέο όνομα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το υδρογονοκίνητο μοντέλο της Lexus θα παρουσιαστεί κάποια στιγμή μέσα στο 2022, και μηχανικά δεν θα διαφέρει από το Mirai της Toyota.
Το τελευταίο, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, απόδοσης 182 ίππων και 300 Nm ροπής. Διαθέτει τρία ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης, συνολικής χωρητικότητας 5,6 κιλών, τα οποία είναι τοποθετημένα σε διάταξη “T”. Το ένα, το μεγαλύτερο, είναι κεντρικά τοποθετημένο και στον διαμήκη άξονα, κάτω από το δάπεδο του οχήματος, ενώ τα υπόλοιπα δύο μικρότερα στο πλάι, κάτω από τα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών.
Η θέση τους συνεισφέρει στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και δεν περιορίζει το χώρο φόρτωσης, ενώ υπάρχει μια ευρύχωρη, πενταθέσια καμπίνα. Το Toyota Mirai για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα.
Το Mirai διαθέτει μια συστοιχία κυψελών καυσίμου της Toyota, που χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Η συστοιχία αναλαμβάνουν τη μετατροπή του -αποθηκευμένου- υδρογόνου και του οξυγόνου της ατμόσφαιρας σε νερό, παράγοντας ταυτόχρονα με τη διαδικασία αυτή ηλεκτρική ενέργεια.