H Volvo αποκάλυψε ότι ο λόγος που οφείλεται η καθυστέρηση του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της SUV EX90 είναι κάποια προβλήματα στο λογισμικό του προηγμένου συστήματός της LiDΑR.
Ενώ το Volvo EX90 δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα. O διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, επιβεβαίωσε σε πρόσφατη συνάντηση στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι «η πολυπλοκότητα του λογισμικού» που σχετίζεται με το προηγμένο αυτό σύστημα ασφαλείας είναι ο κύριος λόγος της 6μηνης καθυστέρησης.
Το LiDAR που χρησιμοποιεί η Volvo προέρχεται από τους αισθητήρες του συστήματος selfdriving της Luminar Technologies. Αυτό το σύστημα αποτελεί μέρος του προηγμένου αποτελεί μέρος του προηγμένου road-monitoring πακέτου του EX90 που περιλαμβάνει κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων και λέγεται ότι μπορεί να ανιχνεύει πεζούς έως και 250 μέτρα μακριά.
Η εταιρεία Luminar προμηθεύει επίσης την Volvo με το λογισμικό Sentinel, αν και αυτό πρέπει να ενσωματωθεί με το λογισμικό αυτοκινήτου του EX90. «Η διαφορά που μπορεί να κάνει το σύστημα LiDAR όσον αφορά την ασφάλεια είναι πραγματικά αξιοσημείωτη», ανέφερε ο Rowan στο περιοδικό Auto News. «Έρευνα δείχνει ότι η προσθήκη συστήματος LiDAR σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να μειώσει το ποσοστό ατυχημάτων με έως και 20% και η συνολική αποφυγή ατυχημάτων μπορεί να βελτιωθεί έως και 9%».
Η Volvo πρόκειται να κατασκευάσει το EX90 στο εργοστάσιό της στο Ridgeville της Νότιας Καρολίνας και ενώ το αρχικό πλάνο της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας προέβλεπε την έναρξη της παραγωγής του SUV στα τέλη του 2023, τελικά αναβλήθηκε για τις αρχές του 2024. Παρά την καθυστέρηση στην κυκλοφορία του μοντέλου ο πρώην CEO της Volvo Americas, Anders Gustafsonn θεωρεί ότι το EV θα αποδειχθεί σε best seller μοντέλο της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.