Τα έργα οδικών υποδομών δεν θα είναι ποτέ πια τα ίδια: H Κίνα δείχνει το δρόμο στην ρομποτική, αυτόνομη ασφαλτόστρωση
Το 1942, ο συγγραφέας Ισαάκ Ασίμωφ, περιέγραψε τους τρεις νόμους της ρομποτικής, οι οποίοι είναι οι εξής:
1. Το ρομπότ δεν θα κάνει κακό σε άνθρωπο, ούτε με την αδράνειά του θα επιτρέψει να βλαφτεί ανθρώπινο ον
2. Το ρομπότ πρέπει να υπακούει τις διαταγές που του δίνουν οι άνθρωποι, εκτός αν αυτές οι διαταγές έρχονται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο
3. Το ρομπότ οφείλει να προστατεύει την ύπαρξή του, εφόσον αυτό δεν συγκρούεται με τον πρώτο και τον δεύτερο νόμο
‘Αλμα στο 2024 και η Κίνα προσθέτει άλλον έναν νόμο: «Το ρομπότ οφείλει να στρώνει αλφαδιά δρόμους». Σε μια επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής και πρακτικής εφαρμογής αυτής, χρησιμοποίησε drone και αυτόνομα ρομπότ για να ασφαλτοστρώσει ένα αυτοκινητόδρομο μήκους 160 χιλιομέτρων, που ενώνει τρία από τα μεγαλύτερα αστικά και εμπορικά κέντρα: Πεκίνο – Χονγκ Κόνγκ – Μακάο.
Αρχικά, drones εξοπλισμένα με κάμερες υψηλής ανάλυσης, «σάρωσαν» την επιφάνεια του αυτοκινητόδρομου σε όλο του το μήκος, εντοπίζοντας τα σημεία που χρειάζονταν επιδιόρθωση και νέα ασφαλτόστρωση. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο εξοικονομήθηκε χρόνος αλλά αποφεύχθηκε και η συμφόρηση, αφού ο επιφορτισμένος με τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο δρόμος, δεν μπλοκαρίστηκε από συνεργεία με… ανθρώπους, κορίνες και εκτροπές της κίνησης σε λιγότερες από το κανονικό, λωρίδες.
Στη συνέχεια, αυτόνομα ρομπότ ασφαλτόστρωσης ανέλαβαν δουλειά, έχοντας ως οδηγό τα δεδομένα που είχαν συλλέξει τα drone. To πιο εντυπωσιακό όλων ήταν ότι ο νέος τάπητας εφαρμόσθηκε με τέτοια ακρίβεια, που δεν χρειαζόταν το παραδοσιακό «τριμάρισμα» στις άκρες του, μια πρόσθετη διαδικασία που γίνεται από μικρά μηχανήματα τα οποία αποκαλούνται «rollers».
Η δε ποιότητα της ασφαλτόστρωσης ήταν πολύ καλύτερη συγκριτικά με αυτή που γίνεται από μηχανήματα χειριζόμενα από ανθρώπους, εξασφαλίζοντας ομοιογένεια στην πυκνότητα και στο πάχος της στρώσης.
Ο συγκεκριμένος δρόμος, που αποκαλείται «Χρυσή Οδός» στη Κίνα, αποτελεί για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω, την πιο νευραλγική οδική σύνδεση της χώρας, σε επιβατικό και εμπορευματικό επίπεδο. Αυτό αναφέρεται μόνο και μόνο για να καταδείξει την σημαντικότητας του εγχειρήματος.
Η Κίνα θα έπρεπε να είναι πολύ σίγουρη για την επιτυχία και την καλή έκβαση της «αυτόνομης ασφαλτόστρωσης», αφού οποιαδήποτε αποτυχία, θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα, επηρεάζοντας εκατομμύρια κόσμου.
Όλες οι ειδήσεις
Γιατί όταν κατεβάζουμε το παράθυρο στο αυτοκίνητο μας «σπάνε» τα τύμπανα;