EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H Ferrari βοηθά τους οδηγούς να πάνε “τάπα”, με κράνος επαυξημένης πραγματικότητας

h-ferrari-voitha-tous-odigous-na-pane-tapa-me-kranos-epafximenis-pragmatikotitas-715076

H τελευταία λέξη της τεχνολογίας από την Ferrari, στον αγώνα των ιδιωτών για καλύτερους χρόνους στην πίστα

Ήταν αναμενόμενο και ήδη έχουμε αρχίσει να βλέπουμε τα πρώτα δείγματα. Όσο η ψηφιοποίηση καταλαμβάνει μεγαλύτερο χώρο στα αυτοκίνητα και όσο αισθητήρες καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο δεδομένα για την κινητική τους κατάσταση, τόσο η εφαρμογή τεχνολογιών σε αυτά θα μοιάζει… εξωγήινη. Πιο πρόσφατη προσθήκη σε αυτή την όλο και μεγαλύτερη λίστα θαυμάτων, το κράνος επαυξημένης πραγματικότητας της Ferrari, το οποίο θα λειτουργεί ως βοηθός και σύμβουλος στους ιδιώτες οδηγούς, για να κατεβάσουν χρόνους στην πίστα.

Η περιγραφή της λειτουργίας του, συμπεριλαμβάνεται σε σχετική αίτηση για κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Ferarri στις ΗΠΑ.  Δεν πρόκειται απλά για ένα (ΗUD) Head Up Dipslay σύστημα προβολής πληροφοριών αλλά για κάτι πιο δυναμικό και πολύπλοκο. Όπως αναφέρει η Ferrari, στο οπτικό πεδίο του οδηγού και συγκεκριμένα σε  κάτι που μοιάζει με ένα σετ διάφανων γυαλιών προσαρτημένων στο κράνος,  θα προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών, όπως ταχύτητα, στροφές ανά λεπτό κ.ο.κ. αλλά και στοιχεία που θα καθοδηγούν τον τυχερό στο τιμόνι ώστε να πετύχει καλύτερους χρόνους σε περιβάλλον πίστας.

Ένα από αυτά, μπορεί να είναι οι ιδανικές γραμμές και η οπτική ειδοποίηση σε περίπτωση απόκλισης από αυτές. Αν αυτό δεν είναι ήδη εντυπωσιακό, έχει και καλύτερο! Το σύστημα δεν θα βασίζεται σε preset ρυθμίσεις αλλά θα λαμβάνει υπόψη τα  δεδομένα από τους ίδιους αισθητήρες που χρησιμοποιούνται για τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, επεξργάζοντας τα και προασαρμόζοντας τις “συμβουλές”  σε πραγματικό χρόνο.

Επί της ουσίας, θα προτείνει τους καλύτερους δυνατούς χειρισμούς για τον οδηγό, με βάση την κινητική κατάσταση του αυτοκινήτου, την κλίση του, την σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στον κινητήρα, “διαβάζοντας” παράλληλα την πίστα! Επιπρόσθετα σε όλα αυτά τα δεδομένα, θα είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν και συνισταμένες όπως η θερμοκρασία και η υγρασία του περιβάλλοντος, η κατάσταση του οδοστρώματος, ακόμα και το ύψος των βιράζ, με το σύστημα να χαρτογραφεί την εκάστοτε πίστα και να την αποθηκεύει στην μνήμη του.

Μόλις πριν λίγες ημέρες είχαμε γράψει για την ευρεσιτεχνία της General Motors με την HUD προβολή πληροφορίων σε όλο την έκταση του παρμπρίζ και τώρα η Ferrari παρουσιάζει κάτι πιο δυναμικό, προσαρμοσμένο στην sport οδήγηση. Όσο και αν φαντάζουν διαμετρικά αντίθετα τα δύο αυτά συστήματα στον σκοπό που εξυπηρετούν (ασφάλεια / χρόνοι στην πίστα) έχουν κοινό σημείο το ότι αποτελούν ουσιαστικά εκφράσεις τις ίδιας τεχνολογίας και καταδεικνύουν το εύρος των εφαρμογών που μπορεί αυτή να έχει.

Είμαστε ακόμα στην αρχή και έχουμε πάρει μια μικρή γεύση από αυτά που θα προκύψουν από το πάντρεμα της ψηφιακής τεχνολογίας με το αυτοκίνητο.  Προσδεθείτε!

Όλες οι ειδήσεις

10 μύθοι σχετικά με την χρήση και την συντήρηση του αυτοκινήτου

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα Smart: Οδηγούμε τα νέα #1 και #3!

Έρευνα: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες οδηγοί έχουν οδηγήσει μεθυσμένοι

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο