Επικύρωση των μέτρων που είχαν εξαγγελθεί ως προοπτική, τι οδήγησε τις Βρυξέλλες στην οριστικοποίηση της απόφασης
Παρά τις συζητήσεις με την Κίνα και τις απειλές τους για αντίποινα, η ΕΕ αποφάσισε τελικά να επικυρώσει την επιβολή δασμών στα σινικά μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ευρώπη, με το μέτρο να τίθεται σε ισχύ σε ένα περίπου μήνα, στις 4 Ιουλίου.
Μετά τις ΗΠΑ, που επίσης έχουν προβεί σε αντίστοιχες ενέργειες, η ΕΕ με την απόφαση της αυτή παίρνει το ρίσκο να διαταράξει τις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, προκειμένου να προφυλάξει την αυτοκινητοβιομηχανία της ενωμένης Ευρώπης, από τον σινικό ανταγωνισμό.
Τα δεδομένα είναι ότι σε γενικές γραμμές τα ηλεκτρικά από Κίνα προσφέρονται σε πιο προσιτές τιμές από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, δημιουργώντας μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Η ΕΕ ισχυρίζεται πως έχει στοιχεία για κρατικές επιχορηγήσεις της Κίνα προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες της, προκειμένου να επιτευχθεί μια επιθετική διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό.
Όπως είχε αρχικά εξαγγελθεί, η επιβολή των πρόσθετων δασμών δεν θα είναι οριζόντια σε όλους τους κατασκευαστές από την Κίνα αλλά θα ακολουθεί μια εξατομικευμένη προσέγγιση, αναλόγως του πόσο αυτοί έχουν επωφεληθεί από τις κρατικές επιχορηγήσεις της Κίνας.
Με βάση αυτό το σκεπτικό λοιπόν, στο 10% των δασμών που ήδη επιβάλλονται στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, θα προστεθεί ένα 17,4% για τα μοντέλα της ΒYD, ένα 20% για τα μοντέλα της Geely και ένα 38,1% για τα μοντέλα της κρατικής SAIC.
Η ΕΕ θα συνεχίσει την έρευνα σχετικά με τις κρατικές επιχορηγήσεις στην Κίνα και εξήγγειλε επίσης ότι για τις σινικές εταιρείες οι οποίες σκοπεύουν μελλοντικά να δραστηριοποιηθούν στην Ευρώπη, τα δεδομένα θα έχουν ως εξής: για όσες είναι πρόθυμες να παράσχουν τα στοιχεία που ζητούνται και να διευκολύνουν την διαδικασία της έρευνας , η επιβολή δασμών θα ανέρχεται στο 21%, ενώ στις εταιρείες που θα αρνούνται την συνεργασία το ποσοστό αυτό θα φτάνει το 38,1%.
Η ισχύς του μέτρου αυτού αναμένεται να έχει πενταετή διάρκεια, ενώ σημειώνεται ότι εταιρείες όπως η BMW και η Tesla, που έχουν γραμμές παραγωγής στην Κίνα, κατασκευάζοντας ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, δεν θα επηρεαστούν από το μέτρο αυτό.
Όλες οι ειδήσεις
Τομπάζης: «Είναι φυσικό οι νέοι κανονισμοί να αλλάξουν τις ισορροπίες στη Φόρμουλα 1»
Καύσωνας: Ποτέ μην αφήνετε αυτά τα αντικείμενα μέσα στο αυτοκίνητο
Ταξίδι με το αυτοκίνητο και τα κατοικίδια