EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H DS αποφασισμένη να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό ορόσημο με “θεϊκή” έμπνευση

h-ds-apofasismeni-na-dimiourgisei-ena-ilektriko-orosimo-me-theiki-ebnefsi-714662

Αντλώντας έμπνευση από το παρελθόν αλλά κοιτάζοντας το μέλλον, η DS σκοπεύει σε ένα κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο που θα αφήσει εποχή, όπως ακριβώς έκανε η θρυλική Citroen DS

To γαλλικό “Déesse” μεταφράζεται στα ελληνικά ως “θεότητα” και ήταν αυτή η λέξη από την οποία προέκυψαν τα γράμματα για την ονοματοδοσία ενός αυτοκινήτου που άλλαξε τον ρου στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1955 η Citroen παρουσιάζει την DS, ένα μοντέλο που συνέδεσε την Citroen στην συνείδηση του κόσμου με την καινοτομία, την τολμηρότητα και την διαφορετική προσέγγιση. Μπορεί στην Ελλάδα να απέκτησε το άχαρο παρατσούκλι “βάτραχος”, ωστόσο αυτό δεν αλλάζει το ότι επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο πολύ μπροστά από την εποχή του.

Δισκόφρενα στους μπροστινούς τροχούς, υδροπνευματική ανάρτηση και υποβοήθηση στην διεύθυνση και στην πέδηση, ήταν μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που ενσωμάτωσε η Citoren στο αμάξι, ανεβάζοντας κατά πολύ τον πήχη της εφαρμοσμένης τεχνολογίας στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Το όλο πακέτο συνοδευόταν και από μια εντυπωσιακή σχεδίαση που υπαγορεύθηκε εν πολλοίς από τη μελέτη σε αεροδυναμική σήραγγα για μικρό συντελεστή οπισθέλκουσας, με την DS να θεωρείται στις μέρες μας ως το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα ρετρoφουτουριστικού design στους τέσσερις τροχούς.

Με βάση όλα αυτά, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τέτοια ιστορική παρακαταθήκη δεν την πειράζεις και αν αναφερθείς σε αυτή, θα πρέπει να έχεις πολύ σοβαρές προθέσεις. Όπως φαίνεται να έχει η αυτοκινητοβιομηχανία DS στις μέρες μας, βάση των λεγόμενων του CEO της εταιρείας, Olivier François.  Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του, η DS οφείλει να διαφορoποιηθεί τόσο εντός του ομίλου (Stellantis) στον οποίο ανήκει, όσο και γενικότερα στην αγορά και αυτό θα το επικοινωνήσουν και θα το διατρανώσουν,  με ένα ηλεκτρικό μοντέλο – ναυαρχίδα, που θα σηματοδοτήσει επίσης την μετάβαση της εταιρείας σε μια “ηλεκτρικόκεντρική” φιλοσοφία.

Ο François αναφέρθηκε ξεκάθαρα στο Citroen DS ως πηγή έμπνευσης και ως στόχο για αυτό που επιθυμούν να πετύχουν στις μέρες μας: “Τα μοντέλα DS της δεκαετίας του εξήντα και του εβδομήντα είχαν αυτή την απίστευτα εμβληματική εμφάνιση και η σχεδίαση τους θεωρείται διαχρονική. Εάν μπορέσουμε να αναπαράγουμε αυτό σχεδιαστικό DNA, τότε θα έχουμε το πιο όμορφο, ουσιαστικό και ξεχωριστό ηλεκτρικό στην αγορά. Το νέο DS πρέπει να είναι πολυτελές, ακριβό και εκπληκτικό απ΄όλες τις απόψεις. Θέλουμε όλοι να το ερωτευτούν, να επαναφέρουμε τις αισθησιακές γραμμές και τις καμπύλες στο προσκήνιο,  να δημιουργήσουμε ένα εμπνευσμένο μοντέλο, πολύ αεροδυναμικά και πολύ γαλλικό. Σύντομα, θα μπορέσω να σας δείξω τι εννοώ”.

Πέραν αυτών όμως υπήρξε επίσης και αναφορά για συγκεκριμένες τεχνολογίες που ενδέχεται να φέρει το νέο αυτό μοντέλο: “Βρίσκω την ιδέα της υδροπνευματικής ανάρτησης επίκαιρη και στο σήμερα, μπορεί να έχει πολλές εφαρμογές, όχι μόνο στην οδήγηση αλλά και για πρακτικούς σκοπούς, στην επιβίβαση για παράδειγμα”. Ο CEO έκανε λόγο επίσης για πολύ μεγάλη αυτονομία της τάξεως των 700 χιλιομέτρων, ενώ δεν παράλειψε να αναφέρει ότι το κορυφαίο αυτό μοντέλο, θα καθορίσει γενικότερα και την μελλοντική γκάμα της εταιρείας, με στοιχεία από αυτό, σχεδιαστικά ή τεχνολογικά, να ενσωματώνονται και σε μικρότερα βάση τιμής ή κατηγορίας, αυτοκίνητα της DS.

Προς το παρόν πάντως, εκτός από τα λεγόμενα του François, το μόνο που έχουμε ως στοιχείο για το αυτοκίνητο που ετοιμάζεται, είναι ένα σχέδιο που είχε δώσει στην δημοσιότητα η DS τον Aπρίλιο και στο όποιο απεικονίζεται μια ιπτάμενη κλασική DS από την ταινία “Η επιστροφή του Φαντομά” με τον Louis de Funès, ενώ σε πρώτο πλάνο είναι τo mockup ενός φουτουριστικού μοντέλου. Η σύνδεση παρελθόντος με το παρόν, υπάρχει, μένει να δούμε το πώς αυτή θα μετουσιωθεί στην πραγματικότητα.

*Η εικόνα στο άνοιγμα του άρθρου είναι ψηφιακή δημιουργία και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

Όλες οι ειδήσεις

Tesla Model Y Performance: Η υπερστροφική πλευρά του χαρακτήρα του

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Πάνω από 10.000 ευρώ η επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το νέο MINI John Cooper Works κάνει ντεμπούτο στο Nürburgring

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο