Η BYD διερευνά τη δημιουργία εργοστασίου στην Ευρώπη και πιο πιθανό είναι να ιδρύσει το δικό της παρά να αναλάβει ένα της Ford στην Γερμανία.
«Δεν επικεντρωνόμαστε σε εγκαταστάσεις ορισμένων εταιρειών», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, σε μια συνέντευξη από τα νέα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική στην Πασαντένα της Καλιφόρνια. Είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ενδιαφέρεται περισσότερο να κατασκευάσει τα δικά της εργοστάσια παρά να αποκτήσει εργοστάσια άλλων εταιρειών. «Κάνουμε μελέτες σκοπιμότητας για να δούμε τα σχέδιά μας για το μέλλον», είπε η Li.
Μετά την τεράστια εγχώρια επιτυχία, πουλώντας προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις μάζες, η BYD κοιτάζει πέρα από την Κίνα. Έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της να πουλήσει τα οχήματά της σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Σουηδίας, της Νορβηγίας, της Ολλανδίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Κατασκευάζει το πρώτο της εργοστάσιο παραγωγής EV στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ταϊλάνδη, και πουλά αυτοκίνητα στην Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη. Διαθέτει επίσης γραμμή συναρμολόγησης στην Ινδία.
Ωστόσο, η εταιρεία, η οποία υπολογίζει την Berkshire Hathaway του Warren Buffett ως τον μεγαλύτερο μέτοχό της, αντιμετωπίζει ανησυχίες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ σχετικά με την ολοένα και πιο ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και την πρόοδο της χώρας στο να γίνει μια υπερδύναμη στον τομέα εξαγωγής αυτοκινήτων. Ο νέος νόμος για το κλίμα και την ενέργεια που θεσπίστηκε από τον Πρόεδρο Joe Biden πέρυσι επιδιώκει να περιορίσει την εξάρτηση από πρώτες ύλες από την Κίνα στην αλυσίδα εφοδιασμού EV και να ενθαρρύνει περισσότερες εταιρείες να κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες στις ΗΠΑ.
Οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν επίσης για το πως θα παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε στους δημοσιογράφους τον Δεκέμβριο ότι «για να ανταγωνιστούμε τους Κινέζους, θα πρέπει να έχουμε συγκρίσιμες δομές κόστους». Εάν αυτό δεν μπορεί να γίνει, είπε, η Ευρώπη θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κλείσει τα σύνορά της – τουλάχιστον εν μέρει – στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
Η BYD με έδρα το Shenzhen, η οποία πούλησε 1,86 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα πέρυσι, κυρίως στην Κίνα, επικεντρώνει τις προσπάθειές της στην Ασία, την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική στην προσπάθειά της να κυριαρχήσει στα καθαρότερα τμήματα μεταφορών, από αυτοκίνητα έως λεωφορεία.
Η Li αντέδρασε στον νόμο του Biden για τη μείωση του πληθωρισμού, αμφισβητώντας εάν αυτός βοηθά τις ΗΠΑ να είναι ανταγωνιστικές στα EV ή βοηθά τους καταναλωτές των ΗΠΑ να απολαμβάνουν «την καλύτερη, την πιο καινοτόμο τεχνολογία». Η BYD βλέπει την Κίνα και την Ευρώπη να πρωτοστατούν στην υιοθέτηση EV, με ποσοστά διείσδυσης άνω του 30% βραχυπρόθεσμα.
Ενώ η Li υποβάθμισε το ενδιαφέρον της BYD να αναλάβει υπάρχοντα εργοστάσια από άλλες εταιρείες, υπήρξαν συζητήσεις στο παρελθόν. Τον Νοέμβριο, η BYD είπε ότι συζητούσε με την πολιτεία Bahia της Βραζιλίας για πιθανή εξαγορά πρώην εγκαταστάσεων της Ford. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία είπε στο Bloomberg ότι εξετάζει τη δημιουργία περισσότερων εργοστασίων για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Όλες οι ειδήσεις