Κατακρημνίστηκε 11% η μετοχή της BMW, στο 1 δις υπολογίζεται το κόστος ανάκλησης και επιδιόρθωσης των οχημάτων
Οι ανακλήσεις λόγω τεχνικών αστοχιών είναι κάτι συνηθισμένο στην αυτοκινητοβιομηχανία και –στις περισσότερες περιπτώσεις- δεν επιφέρουν αρνητικές επιπτώσεις στο προφίλ του κατασκευαστή του αυτοκινήτου, ως προς την αξιοπιστία του. Αντιθέτως, πολλές φορές ενισχύεται η εμπιστοσύνη της πελατειακής βάσης προς την «μπράντα» που επέλεξε μιας και το θέμα, εκλαμβάνεται ως ένδειξη υπευθυνότητας.
Όμως στην τελευταία ανάκληση που ανακοίνωσε η BMW -την 3η στη μέσα σε λίγο χρόνο- είναι οι αριθμοί που συγκλονίζουν και όχι η ίδια η τεχνική αστοχία: 1,5 εκατομμύριο μοντέλα της πρέπει να πάνε στα συνεργεία για να ελεγχθεί και πιθανόν να αντικατασταθεί το IBS (Integrated Braking System), δηλαδή το σύστημα κατανομής της πέδησης στον εμπρός και στον πίσω άξονα αλλά και στον κάθε τροχό.
Πρόκειται για τη σύγχρονη εκδοχή του στοιχείου, που παλαιότερα ήταν γνωστό ως κατανεμητής πίεσης ή πέδησης, σε απλά ελληνικά, δηλαδή μια μονάδα που ρυθμίζει πόσο και πως θα φρενάρει κάθε τροχός ανά πάσα στιγμή και περίπτωση.
Η ειρωνία είναι ότι το IDS των μοντέλων που ανακαλούνται δεν το κατασκευάζει η ίδια η BMW, αλλά η Continental. Τα ενάμιση εκατομμύρια αυτοκίνητα που ανακαλούνται ανήκουν στις σειρές BMW 2 Active Tourer, X1, X2, XM, X5, X5M, X6, X6M LCI, X7 LCI, 5 Series, 5 Touring, 7 Serieς, ενώ επηρεάζονται επίσης και μοντέλα της MINI (Countryman & S) και της… Rolls-Royce (Spectre).
Από τα 1.530.000 συνολικά αυτά οχήματα, έχουν ήδη πωληθεί 1.200.000 μονάδες μεταξύ των ετών 2022 έως 2024, ενώ άλλες 330.000, βρίσκονται σε διαδικασία παράδοσης, διαδικασία η οποία θα καθυστερήσει, προκειμένου να διενεργηθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι και αν κρίνεται σκόπιμο να διορθωθούν οι αστοχίες.
Οι αγορές στις οποίες έχει διατεθεί ο μεγαλύτερος όγκος των επηρεαζόμενων μοντέλων, είναι αυτές της Κίνας (370.000 μονάδες), των ΗΠΑ (270.000 μονάδες), της Γερμανίας (150.000 μονάδες), της Ν. Κορέας (70.000 μονάδες) και της Γαλλίας (60.000 μονάδες).
Ένας αριθμός οχημάτων που εμπίπτουν στη διαδικασία ανάκλησης έχει διατεθεί και στην Ελλάδα και οι ιδιοκτήτες τους θα ειδοποιηθούν μέσω μηνύματος στο infotainment ή –αν δεν υποστηρίζεται η συγκεκριμένη λειτουργία- από τους κατά τόπους αντιπροσώπους.
Αυτή είναι η 3η κατά σειρά ανάκληση της BMW, καθώς είχαν προηγηθεί ανακλήσεις 700.000 περίπου μοντέλων της στην Κίνα και 300.000 στις ΗΠΑ, με πρόβλημα στους αερόσακους.
Μετά την ανακοίνωση της ανάκλησης, οι μετοχές τόσο της BMW όσο και της Continental έχασαν μέσα σε μια ημέρα 11% και 10% αντιστοίχως, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για μείωση των πωλήσεων και των κερδών μακροπρόθεσμα.
Ωστόσο, αυτή η κολοσσιαία σε αριθμούς ανάκληση από την BMW / MINI / Rolls-Royce, θα μπορούσε να είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη και να είχε αντίκρισμα μόνο στο οικονομικό κόστος ελέγχου και αντικαταστάσεων (το οποίο υπολογίζεται στο 1 δις ευρώ), αν ήταν ένα μεμονωμένο άτυχο γεγονός και δεν συνέπιπτε στο timing, με τον μεγάλο ασθενή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την VW και τις ανακοινώσεις για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στην ίδια τη Γερμανία αλλά και για γενική αναθεώρηση της στρατηγικής της.
Όλα αυτά, ειδικοί και μη τα συνδέουν, μιλώντας για γενικό πρόβλημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία αποτελεί το καμάρι και την «ατμομηχανή» της χώρας, που με τη σειρά της, είναι η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας. Και κάπου εδώ, το θέμα θα αρχίσει να ακουμπά και τα υπόλοιπα …βαγόνια του τρένου.
Όλες οι ειδήσεις
YangWang U9: Έχει τα πιο προσιτά 1.287 άλογα της «πιάτσας», κάνει τον βάτραχο, το τανκ και τον Trump
Περίπου οι μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Αύγουστο αφορούσαν υβριδικά οχήματα