Μια νέα έκθεση από την PwC Consulting ανακάλυψε ότι το 34% των λανσαρισμάτων οχημάτων αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στην παραγωγή το 2023.
Από το 2020, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να λανσάρουν τα νέα τους οχήματα στην ώρα τους. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και η παγκόσμια πανδημία ανέτρεψε την αλυσίδα εφοδιασμού. Και οι δύο εξελίξεις οδήγησαν σε αισθητή αύξηση των καθυστερήσεων για την κυκλοφορία νέων οχημάτων.
Μια νέα έκθεση από την PwC Consulting ανακάλυψε ότι το 34% των λανσαρισμάτων οχημάτων αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στην παραγωγή το 2023. Ένα άλλο 21% υπέστη καθυστερήσεις «λόγω άλλων παραγόντων», αντιπροσωπεύοντας περισσότερα από τα μισά από τα νέα οχήματα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν φέτος. Η PWC υπολόγισε τις καθυστερήσεις παραγωγής – περιορισμούς εργατικού δυναμικού, τήρηση ποιοτικών προτύπων και ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού – συγκρίνοντας την πραγματική ημερομηνία έναρξης της παραγωγής με την προγραμματισμένη έναρξη της παραγωγής.
Σύμφωνα με την ανάλυση της PwC, οι καθυστερήσεις μπορεί να κοστίσουν σε μια αυτοκινητοβιομηχανία περίπου 179 εκατομμύριων ευρώ ετησίως. Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε απώλειες 26 έως 44 δισεκατομμυρίων ευρώ για ολόκληρο τον κλάδο. Το 2018, μόνο το 5% αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στην παραγωγή, ενώ ένα άλλο 18% υπέστη οπισθοδρόμηση από άλλους παράγοντες. Αυτοί οι αριθμοί ήταν 0 και 13% το 2017, αντίστοιχα.
Παρά την αύξηση των καθυστερήσεων από την πανδημία, το 2023 είδε επίσης τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ολοκληρώνουν με επιτυχία το 45% των λανσαρισμάτων τους, το μεγαλύτερο ποσοστό από το 2019, όταν τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα έφτασαν στην ώρα τους. Έπεσε στο 30% το 2022, όταν το 39% των εταιρειών αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην παραγωγή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυκλοφόρησαν το 77% των νέων οχημάτων τους όπως είχε προγραμματιστεί το 2018 και το 87% το 2017.
Η έκθεση εντόπισε αρκετούς υπαίτιους για τις καθυστερήσεις, όπως τα νέα ηλεκτρικά οχήματα, τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και το λογισμικό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν περισσότερα, επεκτείνουν τους πόρους, πλοηγούνται σε έναν μεταβαλλόμενο κλάδο και επιχειρούν νέες ιδέες.
Η επιστροφή σε μια εποχή που κανένα νέο όχημα δεν παρουσίασε καθυστέρηση στην παραγωγή φαίνεται απίθανο. Η έκθεση της PwC αναμένει ότι η μείωση της παραγωγής θα αυξηθεί έως το 2026, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να εισάγουν σχεδόν διπλάσιο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι τότε. Η PwC αναμένει από τις εταιρείες να καθυστερήσουν το 20% – 40% των λανσαρισμάτων από τώρα έως το 2026.
Όλες οι ειδήσεις
Τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε το 2023!
Δοκιμάζουμε την ακραία BMW XM με τους 653 ίππους
Διόδια: Αυτές είναι οι νέες τιμές – Πόσο θα πληρώνουμε με το νέο έτος [παραδείγματα]