Μετά τα ραντάρ ταχύτητας (κινητά ή σταθερά), τα ραντάρ για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, κλπ., έρχονται τα ραντάρ κατά του θορύβου. Ονομάζονται “ραντάρ μέδουσας”, και διαθέτουν κάμερα με πανοραμικό προβολή (360 μοιρών) μαζί με αρκετά μικρόφωνα, πιο συγκεκριμένα τέσσερα ή πέντε.
Όπως ένας μετρητής έντασης ήχου, έτσι και τα ραντάρ κατά του θορύβου μετρούν τον αριθμό των ντεσιμπέλ (dB) που παράγουν τα αυτοκίνητα και οι μηχανές από τις εξατμίσεις τους. Στην περίπτωση που τα οχήματά υπερβαίνουν τα όρια θορύβου, οι κάμερες θα φωτογραφίζουν την πινακίδα κυκλοφορίας και θα εκδίδεται αυτόματα η κλήση στο όχημα που προκαλεί φασαρία και διαταράσσει την ησυχία των γειτονιών και πόλεων.
Η Γαλλία πρωτοστατεί στην μείωση της ηχορύπανσης και, μετά το Παρίσι, οι αρχές της χώρας τοποθετούν τις εν λόγω συσκευές και σε άλλες οχτώ πόλεις, όπως η Νίκαια και η Λυών, ώστε να εντοπίσουν τα θορυβώδη οχήματα. Οι μετρητές θορύβου θα τεθούν σε λειτουργία μόλις εγκριθεί το νέο σχέδιο νόμου, που θα επιτρέπει τη χρήση τέτοιου είδους τεχνολογίας, με το νομοσχέδιο να αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο φθινόπωρο.
Το ραντάρ κατά του θορύβου αναπτύχθηκε από την Bruitparif, με τα μικρόφωνα να μετρούν τα επίπεδα έντασης των dB κάθε δέκατο του δευτερολέπτου, και μέσω τριγωνισμού μπορούν εντοπίσουν από που παράγεται ήχος. Από το 2019, τα εν λόγω ραντάρ ήχου λειτουργούν δοκιμαστικά στο Παρίσι, χωρίς να “κόβουν” κλήσεις. Ωστόσο, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει μια νέα περίοδο δοκιμής, από το Νοέμβριο του 2021 έως το Απρίλιο του 2022, για να δοκιμάσει την τεχνολογία και να καθορίσει τα επίπεδα θορύβου που θα εκδίδονται τα πρόστιμα.