Στις αρχές της εβδομάδας έγιναν γνωστές οι προθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θέλει να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από το 2035. Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν είναι όλες οι χώρες της Ευρώπης σύμφωνες με αυτήν την κίνηση. Πιο συγκεκριμένα, η Γαλλία αντιτίθενται στην απαγόρευση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ παράλληλα προτείνει ότι ένας πιο χαλαρός στόχος έως το τέλος της δεκαετίας θα δώσει ένα μεγαλύτερο κύκλο ζωής στα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Η γαλλική κυβέρνηση τονίζει, μέσω ενός αξιωματούχου από το γραφείο του προέδρου Emmanuel Macron, ότι ένας στόχος για μείωση των εκπομπών από αυτοκίνητα στο 55% έως το 2030 (σε σχέση με τα επίπεδα του 2021) είναι εφικτός. Ο Γάλλος αξιωματούχος είπε πως ο Macron συναντήθηκε με διοικητικά στελέχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών (όπως Stellantis και Renault), των προμηθευτών του (όπως Valeo, Faurecia και Plastic Omnium), καθώς και με εκπροσώπους εργαζομένων στον κλάδο, ώστε να συζητήσουν τη μετάβαση της αυτοκίνησης προς την ηλεκτροκίνηση.
Μαζί με την Γαλλία συντάσσεται και η Γερμανία, με τον ομοσπονδιακό Υπουργό Συγκοινωνιών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας, Andreas Scheuer, να προειδοποιεί την επιτροπή της ΕΕ να μην θέσει υπερβολικά αυστηρούς στόχους στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δηλώνοντας:
Πιστεύω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές. Αλλά πρέπει να είναι τεχνικά εφικτές. Υποστηρίζω τη μετάβαση προς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα, ωστόσο για τα βαριά φορτηγά πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στο υδρογόνο.
Σύμφωνα με έρευνες, η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 100.000 θέσεων εργασίας αυτοκινήτων στη Γαλλία, έως το 2035, καθώς και το κλείσιμο πολλών εργοστασίων.