Για το Ολλανδικό Grand Prix του Ζάντβοορτ που θα διεξαχθεί την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου, περιμένουμε τη Ferrari να βρίσκεται πιο κοντά στη Red Bull.
Του Σπύρου Πέττα
Βέβαια η Red Bull Honda του Μαξ Φερστάπεν που θα παίζει εντός έδρας ενώπιον 200.000 Ολλανδών υποστηρικτών του, διαθέτει την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση έπειτα και από ένα νέο κάλυμμα κινητήρα που τη βελτίωσε περαιτέρω στο Σπα.
Όσον αφορά τη Ferrari, η τεχνική ντιρεκτίβα TD39 της Fia και της Mercedes για πιο άκαμπτα δάπεδα δεν ήταν αυτή που στέρησε από τη Scuderia Ferrari την ανταγωνιστικότητα, καθώς έχει προσαρμοστεί σε αυτήν την αλλαγή των κανονισμών ήδη από το Grand Prix Γαλλίας, δύο αγώνες πριν και για τα δύο μονοθέσια.
Στο Σπα Φρανκοσάν (Spa Francorchamps) συνέβη το εξής παράδοξο. Στο πέρασμα από το Σάββατο στην Κυριακή η θερμοκρασία αέρα ανέβηκε αισθητά από τους 16 στους 21 βαθμούς Κελσίου. Πολλοί περίμεναν η μεν Ferrari να ανέβει έπειτα από την άχρωμη και προβληματική εμφάνισή της στις κατατακτήριες του Σαββάτου δεδομένου ότι φέτος η F1-75 έχει δείξει να πηγαίνει εξαιρετικά στις υψηλές θερμοκρασίες με άριστη αξιοποίηση ελαστικών. Πολλοί περίμεναν επίσης η Red Bull με την αύξηση της θερμοκρασίας να εμφανίσει προβλήματα με τα λάστιχα.
Τίποτε από τα δύο δεν συνέβη… Η μεν κακοστημένη Ferrari έτρωγε την Κυριακή τα λάστιχά της, η δε Red Bull διαθέτοντας την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και έναν κινητήρα – “βόμβα” της Honda εξελιγμένο από την ίδια τη Red Bull Powertrains (!) πέταγε στα χέρια του εκπληκτικού και ώριμου Φερστάπεν και σε αυτά του έμπειρου και ικανού “Τσέκο” Πέρεζ… Η Red Bull πρέπει να διαθέτει καλύτερη κατανομή βάρους από τις άλλες ομάδες καθώς μέχρι πρότινος είχε 8 ολόκληρα κιλά βαρύτερο μονοθέσιο από τη Ferrari, και δεν τα λέει κανείς και λίγα…
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η υποψία ότι εξαιτίας του κακού στησίματος και της εν γένει τυπολογίας της πίστας, το μοτέρ της Ferrari και στις πελατειακές ομάδες ήταν κομμένο όπως είχε συμβεί στον αλήστου μνήμης αγώνα της Αυστραλίας στη Μελβούρνη το 2019.
ΜΝΗΜΕΙΩΔΗΣ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΑ
Όπως στη Μόντσα το 1995, όταν είχε ξεκολλήσει η κάμερα από τον επικεφαλής Αλεζί με τη Ferrari 412 T2 και είχε σφηνώσει κάτω από την εμπρόσθια αεροτομή του ομοστάβλου του Μπέργκερ στέλνοντας με 310 χλμ./ώρα τον Αυστριακό στην ανύπαρκτη τότε έξοδο διαφυγής του επικίνδυνου δεύτερου σικέιν Rogia και κατόπιν 6 γύρους πριν το τέλος ο Αλεζί άνετα επικεφαλής είχε εγκαταλείψει από… ρουλεμάν τροχού, έτσι και φέτος εν έτει 2022, η Ferrari πλήττεται από μνημειώδη κακοδαιμονία.
Η ζελατίνα του κράνους του Φερστάπεν καταλήγει στην εμπρόσθια δεξιά εισαγωγή ψύξης φρένων του Λεκλέρ, το σύστημα υπερθερμαίνεται, καίγεται ένας σένσορας, ο Λεκλέρ πρέπει να ρυθμίσει τα ηλεκτρονικά σε safe mode, το κάνει από το τιμόνι βιαστικά (πράγμα απόλυτα λογικό καθώς στην Eau Rouge στρίβουν με 320 χλμ./ώρα…) και ένεκα τούτου παραβιάζεται το όριο ταχύτητας στα πιτς για 0,1 χλμ./ώρα (!)
Πατήστε εδώ για να δείτε τα κορυφαία στιγμιότυπα του περσινού αγώνα