EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ford και Mercedes αποχωρoύν από τη Ρωσία

ford-kai-mercedes-apochoroyn-apo-ti-rosia-645925

Επτά μήνες αφότου η Ford διέκοψε τη παραγωγή των εργοστασίων της επί Ρωσικού εδάφους, σήμερα ανακοίνωσε ότι αποχωρεί εντελώς από τη Ρωσία πουλώντας το 49% των μετοχών της στην κοινοπραξία Sollers Ford. Η συγκεκριμένη κοινοπραξία υπενθυμίζουμε πως, ιδρύθηκε το 2011 και περιλάμβανε τρία εργοστάσια στα οποία συναρμολογούνταν μοντέλα της Ford για την εγχώρια αγορά (Focus, Mondeo, EcoSport, Fiesta και Explorer μέχρι το 2019 και το Transit μέχρι το 2022).

Το περασμένο Μάρτιο, μια σειρά από ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης και της Ford, διέκοψαν προσωρινά τις δραστηριότητές τους, ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία και τις επακόλουθες κυρώσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες. Εκείνη την εποχή, η Ford σταμάτησε τη κατασκευή, τη προμήθεια ανταλλακτικών, καθώς και την υποστήριξη πληροφορικής και μηχανικής. Η πώληση των μετοχών της Ford προς την κοινοπραξία Sollers Ford, έγινε σε ονομαστική αξία διατηρώντας ωστόσο το δικαίωμα επαναγοράς των μετοχών μέσα στην επόμενη πενταετία, υπό τη προϋπόθεση ότι θα έχει αλλάξει η παγκόσμια κατάσταση. To τελευταίο πάντως κρίνεται μάλλον απίθανο, καθώς η Ford ήδη από το 2019 είχε τερματίσει τις δραστηριότητές όσον αφορά στην παραγωγή επιβατικών μοντέλων, για να επικεντρωθεί εξ ολοκλήρου στην ανάπτυξη της παραγωγής εμπορικών οχημάτων.

Στο ίδιο κλίμα απέναντι στην εισβολή της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και η στάση της Mercedes, η οποία ανακοίνωσε επίσης ότι θα αποσυρθεί από τη ρωσική αγορά πουλώντας τις μετοχές που κατέχει σε τοπικές θυγατρικές εταιρείες βιομηχανικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, καθώς και σε επενδυτές. Ωστόσο, μέσω της Daimler Truck (η οποία πρόσφατα αποκόπηκε από τις δραστηριότητες του κλάδου επιβατικών αυτοκινήτων του Ομίλου) θα διατηρήσει το ποσοστό 15% μετοχών που κατέχει στη Kamaz. Η απόφαση της Mercedes, η οποία έρχεται σε συνέχεια της αναστολής της παραγωγής των εργοστασίων της στις αρχές Μαρτίου, όπως εκτιμά ο οικονομικός διευθυντής της Κος Harald Wilhelm, δεν φαίνεται να επιφυλάσσει περαιτέρω αρνητικές επιπτώσεις σχετικά με τη κερδοφορία ή την οικονομική θέση της εταιρείας, πέρα από αυτές που καταγράφηκαν τα προηγούμενα τρίμηνα (Ιαν.-Σεπτέμβριος 2022 μείωση πωλήσεων 73% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Οι σημερινές κινήσεις των Ford και Mercedes, έρχονται σε συνέχεια των Nissan, Volkswagen και Toyota που έπραξαν ανάλογα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμα τους και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τι έμεινε στη Ρωσία;

Mετά από αυτές τις εξελίξεις, καλείται τώρα η Ρωσική κυβέρνηση να προβεί στην επανεκκίνηση του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, επιχειρώντας τη αναβίωση εταιρειών που έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους όπως λόγου χάρη η Moskvich.

Ίδωμεν

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο