Οι τρεις κατασκευαστές σε κοινή στρατηγική, ευελπιστώντας να παρατείνουν την ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης
Toyota, Subaru και Mazda, βρεθήκαν στο ίδιο pondium, παρουσιάζοντας σε δημοσιογράφους στην Ιαπωνία τους νέους υπό εξέλιξη κινητήρες, που αποτελούν προϊόντα μιας κοινής στρατηγικής, η οποία θα καθορίσει και την πορεία τους στο μέλλον. Καθιστώντας απόλυτα σαφές ότι το γεγονός δεν αποτελεί κάποιου είδους συνεργασία αλλά ένα κοινό όραμα, οι τρείς εταιρείες θα παραμείνουν ανταγωνίστικες σε όλα τα επίπεδα, προσαρμόζοντας στην δική τους, ξεχωριστή φιλοσοφία, τους θερμικούς κινητήρες του αύριο.
Συγκεκριμένα η Toyota θα εστιάσει στους εν σειρά τετρακύλινδρους, η Subaru στου επίπεδους και η Mazda στους περιστροφικούς / wankel. Οι συνισταμένες που θα ορίσουν την σύμπλευση, αφορούν στο νέο ρόλο που θα έχουν οι κινητήρες αυτοί, ενταγμένοι παράλληλα ή σειριακά σε υβριδικά συστήματα, προφέροντας την δυνατότητα για χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα βιοκαύσιμα και τα e-fuels.
Κοινός σκοπός για την τριάδα των κατασκευαστών, είναι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να αποκτήσουν «ουδετερότητα άνθρακα» στο μέλλον και να σχεδιάζονται λαμβάνοντας υπ όψη τα νέα δεδομένα, δηλαδή την συνεργασία τους με ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρίες. Για τους λόγους αυτούς, οι Toyota, Mazda και Subaru, δεσμεύτηκαν σε μια νέα προσέγγιση, όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι μικρότεροι σε διαστάσεις, ελαφρύτεροι και πιο αποδοτικοί σε σχέση με τις σημερινές υλοποιήσεις.
Στην κοινή συνέντευξη τύπου που δόθηκε, παρουσιάστηκαν μάλιστα και τα πρώτα –υπό εξέλιξη- δείγματα κινητήρων που υπάγονται στην νέα αυτή φιλοσοφία. Η Mazda επέδειξε περιστροφικά μοτέρ μονού και διπλού ρότορα, η Toyota δύο εν σειρά τετρακύλινδρους 1,5 και 2,0 λίτρων, ενώ η Subaru, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα, με επίπεδο, θερμικό κινητήρα.
Πάντως πέραν της ανάγνωσης της είδησης επιφανειακά και σε πρώτο επίπεδο, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε μια ξεκάθαρη τοποθέτηση τριών μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών για τα μελλοντικά τους σχέδια και το timing δεν είναι σε καμία περίπτωση τυχαίο, όταν το hot topic, είναι τα ηλεκτρικά από την Κίνα. Επενδύτες αλλά και όλη η αγορά, απαιτούσαν εδώ και καιρό μια «συμπαγή» και ξεκάθαρη τοποθέτηση από τους Ιάπωνες σχετικά με τις μελλοντικές τους προθέσεις, δεδομένου ότι οι κινήσεις τους στο αμιγώς ηλεκτρικό πεδίο, δεν έχους την δυναμική της Κίνας και η παρουσία τους στον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων, είναι κατά κάποιο τρόπο, διστακτική.
Αν και η σύμπραξη αυτή δεν έχει «παν-ιαπωνικό» συλλογικό χαρακτήρα, ούτε και αποτελεί μια αυστηρή δέσμευση, ξεκαθαρίζει κάπως τα πράγματα σε ένα τοπίο που ομολογουμένως ήταν «θολό» και αποτελεί ένα πρώτο –έστω- βήμα ώστε να γίνουν κατανοητές οι μελλοντικές προθέσεις μεγάλων κατασκευαστών, σε μια συνεχώς μετασχηματιζόμενη αγορά.
Όλες οι ειδήσεις
Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο, προσιτό, Citroen e-C3
Η νέα Porsche 911 είναι υβριδική, με όσο πιο «911» τρόπο γίνεται!
Πόσο πωλείται αυτή η χειροκίνητη Lamborghini Murcielago;