EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ferrari: Θα παράγουμε τον V12 μέχρι να θεωρηθεί «παράνομος»

ferrari-tha-paragoume-ton-v12-mechri-na-theorithei-paranomos-717511

Με σεβασμό στην παράδοση αλλά και βλέμμα στο μέλλον, o οίκος του Maranello επιλέγει δύο παράλληλους και ξεχωριστούς δρόμους

Οι V12 κινητήρες έχουν σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη της Ferrari και η τοποθέτηση τους σε μοντέλα θρύλους,  διαμόρφωσαν εν πολλοίς την εικόνα και την ταυτότητα της εταιρείας. Η ατμοσφαιρική έκδοση του μοτέρ αυτού, που το ιστορικό τoυ νήμα ξεκινά από το 1950, όταν το σχεδίασε ο Aurelio Lampredi, συνδέεται με την πιο αγνή και ανόθευτη πλευρά των «κόκκινων» και φορέας αυτή της φιλοσοφίας στο σήμερα, αποτελεί η 12Cilindri.

Από την άλλη βέβαια, η Ferrari έχει ήδη στην γκάμα της ένα plug-in hybrid, την SF90 Stradale και όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσει επίσης και τον πρώτο παραδοσιακό κατασκευαστή supercar που θα παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, στα τέλη του 2025.

Με τις δύο αυτές αντικρουόμενες τοποθετήσεις, οι προθέσεις της Ferrari για το μέλλον είναι ασαφείς και πολλοί είναι αυτοί που εκφράζουν την ανησυχία ότι η 12Cilindri θα αποτελέσει και το κύκνειο άσμα του V12. Tα πράγματα στην θέση τους έρχονται να βάλουν λοιπόν, πρόσφατες δηλώσεις του διευθυντή marketing της εταιρείας, Emanuele Carando:

«Θα συνεχίσουμε να παράγουμε τον ατμοσφαιρικό V12, μέχρι η νομοθεσία να μην μας επιτρέπει κάτι τέτοιο» δήλωσε ο Carando και αυτό, με βάση τα σημερινά δεδομένα, δίνει μια παράταση χρόνου μέχρι το 2035, όταν στην ΕΕ εφαρμοστούν οι όροι της «Πράσινης Συμφωνίας», για την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο πέραν αυτής της δέσμευσης από πλευράς Ferrari, υπάρχουν και κάποιο «παραθυράκια» που ενδέχεται να επιτρέψουν στον ατμοσφαιρικό V12 να συνεχίσει να διατίθεται ως κινητήρια μονάδα σε νέα μοντέλα της Ferrari, ακόμα και μετά από το χρονικό ορόσημο του 2035.Το ένα εξ αυτών, είναι ότι στην «Πράσινη Συμφωνία» υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που αφορούν στην χρήση συνθετικών καυσίμων (e-fuels), κάτι στο οποίο αναφέρθηκε επίσης και ο Carando ως προοπτική για την παράταση της παραγωγής του V12.

To δεύτερο και ίσως πιο σημαντικό, αφορά σε κάτι πολύ πρόσφατο, που έχει να κάνει με τις πολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, όπως μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ, το σκέλος της «Πράσινης Συμφωνίας» που αφορά στα αυτοκίνητα, ενδέχεται να τεθεί όλο υπό αμφισβήτηση, με το χρονικό όριο του 2035 να μετατίθεται ή ακόμα και να καταργείται εντελώς, κάτι που θα οδηγήσει την ΕΕ στην υιοθέτηση ενός νέου, πιο «ελαστικού» πλάνου, προς όφελος των ευρωπαίων κατασκευαστών.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Ferrari δείχνει έτοιμη να προσαρμοστεί στις καταστάσεις, όποιες και αν είναι αυτές, αφού πέραν της υπάρχουσας γκάμας μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία κατά πως φαίνεται θα συνεχίσουν να εξελίσσονται, έχει ήδη «πατήσει πόδι» στην κατηγορία των υβριδικών και ετοιμάζεται και για το «αμιγώς ηλεκτρικό» βήμα.

Όλες οι ειδήσεις

Καύσωνας: Ποτέ μην αφήνετε αυτά τα αντικείμενα μέσα στο αυτοκίνητο

Ταξίδι με το αυτοκίνητο και τα κατοικίδια

To Nissan GT-R μας αποχαιρετά, μέχρι να επιστρέψει… αλλιώς

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο