Το μήνα που μας πέρασε, ταξινομήθηκαν 377.168 νέα υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σε σχέση με τις 329.207 ταξινομήσεις στα αυτοκίνητα βενζίνης.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων «βασανίζονται» στην Ευρώπη και παρά την αύξηση που είδαμε το Σεπτέμβρη του 2024, με 213.443 μονάδες (δηλαδή μια αύξηση +13.9% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2023), η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ακόμη αρκετά αργή, με τους περισσότερους οδηγούς να καταλήγουν στη… μέση λύση, που είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα. Και αυτός ακριβώς, είναι ο λόγος για το ρεκόρ του προηγούμενου μήνα. Για την ακρίβεια, είναι η πρώτη φορά που τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι τα best-seller της Ευρώπης, ξεπερνώντας τα βενζινοκίνητα μοντέλα που είναι εδώ και χρόνια στη κορυφή των πωλήσεων.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: Το Σεπτέμβρη του 2024, ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη 337.168 υβριδικά αυτοκίνητα (συμπεριλαμβανομένης της Ισλανδίας, Νορβηγίας, Ελβετίας και του Η.Β.). Αυτό, αποτελεί μια αύξηση +12.3% σε σχέση με το Σεπτέμβρη του 2023. Αντίθετα, συγκρίνοντας τους ίδιους μήνες, τα βενζινοκίνητα μοντέλα έπεσαν κατά -18.8%, από τις 450.491 στις 329.207 μονάδες.
Περισσότερες από 120.000 μονάδες «χάθηκαν» με τη γενικότερη μείωση της αγοράς αυτοκινήτου της Ευρώπης (-6.1% τον τελευταίο μήνα) αλλά μόνο για τους αμιγώς θερμικούς κινητήρες. Ενώ τα ηλεκτρικά και υβριδικά (δηλαδή τα ήπια και τα πλήρως υβριδικά) μοντέλα είναι σε μια θετική πορεία, τα plug-in υβριδικά έχασαν σημαντικό μερίδιο -11.7%, όπως και τα πετρελαιοκίνητα, που πέφτουν σταθερά και έκλεισαν το Σεπτέμβρη του 2024 με 93.306 πωλήσεις, -23.8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023.
Κοιτώντας τις συνολικές πωλήσεις τους εννέα πρώτους μήνες του 2024, τα βενζινοκίνητα μοντέλα βρίσκονται ακόμη στη κορυφή με 3.337.265 πωλήσεις, αλλά τα υβριδικά ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής, με 3.008.233. Τα νούμερα είναι αρκετά κοντά, αλλά πιο σημαντικό είναι πως τα αμιγώς θερμικά έχουν χάσει -5.6% του μεριδίου αγοράς τους, σε σχέση με την αύξηση κατά +19.2% στα υβριδικά. Με αυτό το ρυθμό, μπορούμε να αναμένουμε πως τα υβριδικά θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μέχρι το τέλος του έτους.
Προτίμηση στα υβριδικά
Από την άλλη, κοιτώντας μονάχα τα πιο εμπορικά μοντέλα της Ευρώπης για το Σεπτέμβρη του 2024, παίρνεις μια διαφορετική εικόνα για τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων οδηγών, καθώς στη κορυφή βλέπουμε το Tesla Model Y (το best-seller της αγοράς) και ακριβώς από κάτω, το Renault Clio, που οριακά «έκλεψε» τη δεύτερη θέση από το Dacia Sandero – δύο μοντέλα που διατίθενται όχι μόνο ως θερμικά, αλλά και ως πλήρως υβριδικά (προσεχώς για το Dacia) ή ακόμη και με LPG!
Στη λίστα με τα 25 κορυφαία μοντέλα της αγοράς, οι μόνες μη υβριδικές επιλογές πέρα του Sandero είναι το Peugeot 208 (με θερμικό ή ηλεκτρικό κινητήρα), το Volkswagen Polo (αποκλειστικά θερμικό), το Opel Corsa (με θερμικό ή ηλεκτρικό κινητήρα), το Peugeot 2008 (με θερμικό ή ηλεκτρικό κινητήρα), το Volkswagen T-Roc (αποκλειστικά θερμικό) και το αγαπημένο μας Mini (με θερμικό ή ηλεκτρικό κινητήρα).
Σεπτέμβριος 2024: Πωλήσεις ανά κατηγορία καυσίμου
Καύσιμο | Ταξινομήσεις 9/2024 | Μερίδιο % αγοράς |
Υβριδικά | 377.168 μονάδες | 32.8% |
Βενζίνη | 329.207 μονάδες | 29.8% |
Ηλεκτρικά | 213.443 μονάδες | 17.3% |
Πετρέλαιο | 93.304 μονάδες | 10.4% |
Plug-in υβριδικά | 81.321 μονάδες | 6.8% |
Άλλα (LPG, υδρογόνο) | 23.640 μονάδες | 2.9% |
Όλες οι ειδήσεις
Η Lamborghini Temerario, έχει το «μισό» πλαίσιο της Huracan και… είναι για καλό!
Δείτε πόσο έχουν βελτιωθεί τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος
Βγαίνουν “στο σφυρί” πρώην εγκαταστάσεις της Fiat στο Τορίνο