Συνεχίζεται η διαμάχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών με την Ευρωπαϊκή Eπιτροπή σχετικά με τις προτάσεις της για τις εκπομπές ρύπων Euro 7.
Οι χώρες της Ε.Ε θα διαπραγματευτούν τις προτάσεις σχετικά με τους κανονισμούς Euro 7 φέτος , οι οποίες αφορούν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, συγκεκριμένα των diesel και όχι των βενζινοκίνητων, καθώς και για τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Η πρόταση της Επιτροπής διευρύνει τις δοκιμές εκπομπών «πραγματικής» οδήγησης (Real Driving Emissions) και προσθέτει συνεχείς δοκιμές των εκπομπών μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης επί του οχήματος. Η Ε.Ε γενικά έχει αυστηροποιήσει σημαντικά τα όρια από αυτά του Euro 1 το 1992. Οι περιορισμοί Euro 7 πρόκειται να τεθούν σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα Ι.Χ και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Οι κανονισμοί Euro 7 θα αφορούν και τις εκπομπές των ελαστικών και των φρένων των οχημάτων.
Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντεπιτίθενται στους προτεινόμενους κανονισμούς χαρακτηρίζοντάς τους «πολύ δαπανηρούς, βιαστικούς και περιττούς» αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι είναι απαραίτητοι για την μείωση των επιβλαβών εκπομπών ρύπων.
Πιο συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, τοποθετήθηκε επί του θέματος και επισήμανε ότι θεωρεί τους συγκεκριμένους κανονισμούς «άχρηστους», αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αποσύρουν σταδιακά τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να επενδύουν πια στην ηλεκτροκίνηση.
Επιπλέον, επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο επικεφαλής κυβερνητικών υποθέσεων της Volvo Cars,Mattiaw Johansson, ο οποίος δήλωσε στο γνωστό ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ότι η προθεσμία του 2025 δεν άφησε πρακτικά «κανένα εύλογο χρονικό περιθώριο» για να πραγματοποιηθούν αλλαγές στους κινητήρες.
Τέλος, η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, που είναι ο κύριος όμιλος λόμπι και προτύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι κανονισμοί πρόκειται να αυξήσουν τιμές των αυτοκινήτων έως και 2.000 ευρώ και ότι οι εκπομπές θα μειωθούν ελάχιστα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαφωνεί και εκτιμά ότι το Euro 7 θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές των ρύπων και πρόκειται να προσθέσει μόνο έως και 150 ευρώ στις τιμές των αυτοκινήτων και έως 2.600 ευρώ στα φορτηγά και τα λεωφορεία. Εκπρόσωπος της Κομισιόν αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις στελεχών, αλλά ανέφερε ότι οι δοκιμές εκπομπών ρύπων Euro 7 είναι σημαντικότατες λόγω «σκανδάλων στο παρελθόν σχετικά με συσκευές εξαπάτησης».
Παρόλο το κύμα αντιπαράθεσης, δεν είναι όλη η αυτοκινητοβιομηχανία δυσαρεστημένη με τους κανονισμούς του Euro 7 . Ο διευθύνων σύμβουλος της Vitesco, Andreas Wolf, δήλωσε ότι ο προμηθευτής του συστήματος μετάδοσης κίνησης το βλέπει ως ευκαιρία.