Ενδιαφέροντα και ανησυχητικά ήταν τα ευρήματα της πανελλήνιας έρευνας για την οδική ασφάλεια που πραγματοποίησε η Ierax Analytix για λογαριασμό του EUROKTEO.
Mέσω της εταιρείας ερευνών Ierax Analytix, το EUROKTEO επιχείρησε να σκιαγραφήσει την υπάρχουσα κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους, καθώς και τις μεγαλύτερες παθογένειες που εντοπίζονται σε αυτούς, ανοίγοντας ξανά μία μεγάλη συζήτηση για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας. Τι έδειξαν, λοιπόν, οι απαντήσεις 2191 Ελλήνων οδηγών;
Το 91% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ο συχνότερος λόγος απόσπασης των οδηγών, την ώρα που 3 στους 4 ερωτηθέντες (75%) παρατηρούν ότι οι συνεπιβάτες στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια ζώνη ασφαλείας.
Παράλληλα, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες στην έρευνα (44%) παραδέχτηκαν ότι έχουν οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης έστω και μία φορά, με το 72% των ερωτηθέντων να παρατηρεί πως οι οδηγοί παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα.
Σε άλλα σημεία της έρευνας, οι μισοί σχεδόν συμμετέχοντες (46%) παρατηρούν πως οι συνεπιβάτες σε μηχανή δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια κράνος, το 58% παρατηρεί πως οι οδηγοί παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμιο τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα, σχεδόν 8 στους 10 (77%) αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν οδηγούν στο εξωτερικό, ενώ το 92% πιστεύει ότι αν το ΚΤΕΟ γινόταν προαιρετικό οι περισσότεροι οδηγοί θα το απέφευγαν.
Τέλος, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας έχει να κάνει με την επέκταση του διπλώματος και σε άλλες κατηγορίες. Συγκεκριμένα, το 51% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι πεζοί θα πρέπει να έχουν δίπλωμα κίνησης, ενώ ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό (77%) θεωρεί ότι δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να έχουν και όσοι οδηγούν πατίνι ή ποδήλατο.
«Καθημερινά διαβάζουμε, ακούμε, γινόμαστε μάρτυρες δεκάδων τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε κάθε άκρη της χώρας, τα οποία εγείρουν ξανά το ερώτημα σχετικά με το τι πραγματικά συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους. Έτσι, αποφασίσαμε, ως μία εταιρεία που έχει από την ίδρυσή της την ασφάλεια των οδηγών ως απόλυτη προτεραιότητα, να υλοποιήσουμε μία πανελλήνια έρευνα οδικής ασφάλειας για να φέρουμε και πάλι στο προσκήνιο τις απειλητικές παθογένειες και να ανοίξουμε μία μεγάλη συζήτηση για ένα ζήτημα που μας αφορά όλους», αναφέρει η CEO του EUROKTEO Μαρίλη Χαρίση.
Δείτε όλα τα ευρήματα της έρευνας παρακάτω:
Όλες οι ειδήσεις
Seal U MD-i: Το πρώτο υβριδικό της BYD υπόσχεται αυτονομία 1.000 χλμ.