Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Toyota, η Ιαπωνική εταιρεία θα σταματήσει τη παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη και θα επικεντρωθεί στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Τον τελευταίο χρόνο, η Toyota βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα, κυρίως λόγω της απροθυμίας της να μεταβεί σε μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα παγκοσμίως, αλλά και με την ανακοίνωση της επόμενης γενιάς μπαταριών ιόντων λιθίου, που θα προσφέρουν αυτονομία έως 1.500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Ωστόσο, ακόμη και με αυτήν την τελευταία εξέλιξη, ο Ιαπωνικός όμιλος αυτοκινήτων θα συνεχίσει να πουλά πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα για την επόμενη δεκαετία. Ο στόχος, στην συνολική παραγωγή, 3,5 εκατομμυρίων μονάδων, με 1,7 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επί του συνόλου, να κατασκευάζονται ετησίως έως το 2030.
Στην μεγάλη αγορά της Ευρώπης όμως, η Toyota θα αναγκαστεί να σταματήσει τη παραγωγή αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με βενζίνη, λόγω των πολύ αυστηρών νόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων.
Ως εκ τούτου, βλέποντας πώς υπάρχουν ελάχιστοι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την απόκτηση ενός αυτοκινήτου που κινείται με υδρογόνο, είναι σαφές ότι η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα βασιστεί στα EV, καθώς η υποδομή τους είναι πολύ καλύτερη.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια του Automobile News Europe Congress, ο διευθύνων σύμβουλος (COO) της εταιρείας, Matt Harrison, είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν υποστηρίζει το πρότυπο Euro 7 που προτείνει η ΕΕ, το οποίο αναγκάζει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλη τη γκάμα, κατά 55% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2021.
Επιπλέον, δεν πιστεύει ότι τα θερμικά αυτοκίνητα θα καταργηθούν εντελώς, αλλά μάλλον ότι θα μειωθούν σε «κάτι πιο ρεαλιστικό». Από αυτή την άποψη, η Γερμανία και η Ιταλία εξέφρασαν και οι δύο τις αντιρρήσεις τους για το σχέδιο, αφήνοντας μάλιστα αιχμές για τα e-Fuels.
«Θα είμαστε έτοιμοι να πουλήσουμε 100 τοις εκατό BEV από το 2035», δήλωσε ο COO της Toyota, εκτιμώντας ότι το μερίδιο της Toyota στις πωλήσεις EV θα αυξηθεί από το μηδέν του 2022 στο 15% το 2025, και στο 55% το 2030.
Άλλωστε δεν είναι μόνο η Toyota που θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους νόμους. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που πουλάει αυτοκίνητα στην ΕΕ θα χρειαστεί να κάνει το ίδιο εάν θέλει να διεκδικήσει μερίδιο των πωλήσεων και να παραμείνει “ζωντανή” στην Ευρώπη.