EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εισηγμένες: Ποιες εταιρείες αυτοκινήτων έσπασαν τα ταμεία το 2022

eisigmenes-poies-etaireies-aftokiniton-espasan-ta-tameia-to-2022-667222

Χρονιά ρεκόρ για τα μεγέθη των ελληνικών εισηγμένων, σε όλα τα επίπεδα, ήταν το 2022, παρά το πολύ δύσκολο τοπίο που επικράτησε στη διεθνή και ευρωπαϊκή οικονομία λόγω της ενεργειακής και της πληθωριστικής κρίσης.

Ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας σε συνδυασμό με την ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας, της βιομηχανικής παραγωγής και των εξαγωγών, αποτέλεσαν καταλύτες για την εκτίναξη των εταιρικών επιδόσεων.

Ειδικότερα, οι 150 εισηγμένες που δημοσίευσαν αποτελέσματα –συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, των επενδυτικών και των ασφαλιστικών εταιρειών– εμφάνισαν καθαρά κέρδη 10,41 δισ. ευρώ, σημειώνοντας εκρηκτική αύξηση κατά 303,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Beta Securities, γράφοντας έτσι ιστορία αφού ξεπέρασαν πλέον τις επιδόσεις της «χρυσής περιόδου» των εισηγμένων της πενταετίας 20042008, ήταν μάλιστα οι εισηγμένες εκείνη την πενταετία ήταν διπλάσιες σε αριθμό σε σχέση με σήμερα.

Η χρονιά που πέρασε ήταν θεαματική για τις τράπεζες, αφού Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς, Εθνική και Eurobank ξεπέρασαν τους στόχους που είχαν θέσει. Τα καθαρά κέρδη των τεσσάρων συστημικών ανήλθαν στα 3,7 δισ. ευρώ.

Ποιες εταιρείες αυτοκινήτων έσπασαν τα ταμία το 2022

Τα αποτελέσματα από τις Autohellas, Μοτοδυναμική και Πετρόπουλος,  ήταν ισχυρά, ειδικά για τις δύο πρώτες οι οποίες πέτυχαν μεγάλη αύξηση πωλήσεων και καθαρών κερδών. Η πορεία του τουρισμού, ευνοεί τις δύο πρώτες εταιρείες, με τις διοικήσεις να περιμένουν άλλη μία καλή χρονιά.

Πρόσφατα στην τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των αναλυτών η διοίκηση της Autohellas ανέφερε πως η πορεία του τουρισμού θα είναι καλή αλλά αναμένει λόγω επιτοκίων πίεση στο περιθώριο EBIT. Από την άλλη, ειπώθηκε πως ο δανεισμό θεωρείται χαμηλός καθώς 1,5 φορές τα ίδια κεφάλαια είναι αρκετά χαμηλότερο επίπεδο από άλλες εισηγμένες του κλάδου στο εξωτερικό.

Η Πετρόπουλος η οποία δεν έχει δραστηριότητα στην ενοικίαση αυτοκινήτων, έφερε αποτελέσματα στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2021, αλλά έχει ελάχιστο καθαρό δανεισμό, υψηλά αποθέματα και απαιτήσεις που και στο παρελθόν έχει καταφέρει να μετατρέψει σε ρευστό, επομένως θα πρέπει να θεωρήσουμε πως θα έχει τη μικρότερη επίδραση στην κερδοφορία της έναντι των άλλων από την αύξηση των επιτοκίων.

Κοιτώντας τα δημοσιευμένα νούμερα, η Πετρόπουλος έχει το χαμηλότερο p/e αλλά με μικρή απόσταση από την Autohellas. Και οι τρεις έχουν μονοψήφιο πολλαπλασιαστή κερδών που σημαίνει πως είναι αρκετά φθηνές. Η Πετρόπουλος παίζει 7,28 φορές τα κέρδη, η Autohellas 7,71 φορές και η Μοτοδυναμική 9,35%.

Όλες θα δώσουν μέρισμα, μόνο που η Πετρόπουλος δεν το έχει ανακοινώσει ακόμα και η Autohellas θέλει να διατηρήσει και στο μέλλον τις υψηλές διανομές (αύξησε στα 0,65 ευρώ από 0,40 ευρώ το μέρισμα). Η Μοτοδυναμική θα δώσει 0,09 ευρώ.

Ο δείκτης p/bv (κεφαλαιοποίηση προς ίδια κεφάλαια) είναι χαμηλός για την Πετρόπουλος (μόλις μία φορά) και στις 1,79 φορές για την Autohellas και 2,99 φορές για τη Μοτοδυναμική. Χαμηλός θεωρείται με βάση τoν πήχη που έθεσε η Autohellas ο δανεισμός της Μοτοδυναμική, καθώς παρά το χαμηλό ύψος ιδίων κεφαλαίων έχει δείκτη ξένα προς ίδια κάτω από μία φορά, την ώρα που η Autohellas έχει 1,5 φορές και η Πετρόπουλος 0,05 φορές.

Η Autohellas παράγει πωλήσεις 5,7 φορές παραπάνω από τη Μοτοδυναμική και 8,4 φορές παραπάνω κέρδη ενώ η αποτίμηση είναι 7 φορές μεγαλύτερη. H Πετρόπουλος έχει τους πιο ελκυστικούς δείκτες και τον πιο καθαρό ισολογισμό, αλλά έλειψε το growth, λόγω όμως των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα που οδήγησε ακόμα και σε ακυρώσεις παραγγελιών.

Τα προβλήματα πάντως αυτά επηρέασαν και τις άλλες δύο εταιρείες, ενώ τώρα φαίνεται πως υποχωρούν.

Πηγή πίνακα: bankingnews.gr

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο