EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Είπε όντως «αντίο» η NISSAN στους κινητήρες εσωτερικής καύσης;

eipe-ontos-antio-i-nissan-stous-kinitires-esoterikis-kafsis-716531

«Το αύριο είναι ηλεκτρικό» ανάφερε υψηλόβαθμό στέλεχος της ΝISSAN αλλά η μελλοντική στρατηγική της εταιρείας είναι πιο σύνθετη από αυτό

Άσχημα –εκ πρώτης- τα νέα για τους υπέρμαχους των κινητήρων ορυκτών καυσίμων, αφού άλλη μια εταιρεία, η Nissan στην προκειμένη περίπτωση, δεν φαίνεται να τους υπολογίζει στον μελλοντικό της σχεδιασμό. Συγκεκριμένα, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για σημαντικές αγορές, όπως αυτές της Ευρώπης, της Ινδίας της Ωκεανίας και της Μέσης Ανατολής, δήλωσε στο αυστραλιανό περιοδικό «Drive», ότι δεν σκοπεύουν να επενδύσουν στην εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Μάλιστα συμπλήρωσε και ότι «το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό, το δηλώνω μετά βεβαιότητας αυτό», ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία και παρανόηση των δηλώσεων του.

Οι δηλώσεις αυτές, έρχονται λίγες ημέρες μετά από την ανακοίνωση κοινής στρατηγικής των Toyota, Subaru και Mazda, που σε κοινή συνέντευξη τύπου ανέφεραν ότι θα συνεχίσουν να εξελίσσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρατείνοντας την ζωή του και εντάσσοντας τον σε νέο ρόλο. Εκ πρώτης, αυτές οι δύο τοποθετήσεις μοιάζουν αντίθετες και ίσως προοίμιο διαφορετικών στρατηγικών που θα ακολουθήσουν οι ιάπωνες κατασκευαστές, είναι όμως έτσι τα πράγματα; Όχι και τόσο και το εξηγούμε ευθύς αμέσως.

Στην συνέχεια των δηλώσεων του, ο ισχυρός άνδρας της Nissan, ανέφερε ότι η ιστορική αυτή μετάβαση, θα πραγματοποιηθεί δια μέσου της e-Power τεχνολογίας της εταιρείας, που θέλει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας ενεργειακά είτε τις μπαταρίες, είτε απευθείας τον ηλεκτροκινητήρας ενός ΕV οχήματος.

Επί της ουσίας δηλαδή, η Nissan συντάσσεται και αυτή με τις Toyota, Subaru και Mazda, που απλά επέλεξαν διαφορετικό τρόπο να διατυπώσουν το ίδιο πράγμα. Ο εκπρόσωπος της Nissan ήταν ειλικρινής και ξεκάθαρος στο ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξέλιξη θερμικών κινητήρων ως μοναδικές και αποκλειστικές μονάδες παραγωγής ενέργειας στο οχήματα του μέλλοντος, όχι ότι δεν θα ασχοληθούν ξανά με αυτούς.

Ανεξαρτήτως της διατύπωσης και των συμφωνιών για κοινή στρατηγική, αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι δημιουργείται μια τάση στο ιαπωνικό στρατόπεδο, όπου θέλει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να συνεχίζουν να υφίστανται απλά σε έναν νέο, προσαρμοσμένο στις τρέχουσες απαιτήσεις, ρόλο. Οι απαιτήσεις αυτές, έχουν να κάνουν με την εξέλιξη των ηλεκτρικών στην παρούσα φάση, όπου ακόμη εξακολουθούν να υπάρχουν θέματα με την αυτονομία και την έλλειψη υποδομών που χρειάζονται, ώστε τα αμιγώς EV οχήματα να καταφέρουν να αποτελέσουν ανταγωνιστική εναλλακτική πρόταση, απέναντι στα υβριδικά και στα οχήματα με κινητήρες ορυκτών καυσίμων. Μέχρι που να καταστεί δυνατό, αυτό, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνεχίσει να υπάρχει απλά όχι με τις… αρμοδιότητες που είχε μέχρι σήμερα.

Όλες οι ειδήσεις

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Έως και 11.000 ευρώ η επιδότηση στο πρόγραμμα

Γιατί η νέα Porsche Macan είναι τόσο αποτελεσματική στη φόρτιση;

Οι ασφαλιστικές σε απόγνωση: 1 στα 5 τρακαρίσματα «ολική» λόγω ADAS

 

 

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο