Πτώση κατά 84% σημείωσαν τα κέρδη του BMW Group το τρίτο τρίμηνο του 2024 σύμφωνα με την επίσημη έκθεση του ομίλου, όπως αυτή δημοσιεύτηκε.
Νέα ανησυχητικά μηνύματα καταφθάνουν από τον γερμανικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας: στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή του, ο όμιλος BMW επιβεβαίωσε τις αρνητικές ενδείξεις που είχαν ήδη δοθεί τον Σεπτέμβριο, όταν ξεκίνησε η προειδοποίηση για τα κέρδη του 2024. Συγκεκριμένα, η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία είδε τη λειτουργική της κερδοφορία να πέφτει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών, λόγω των πρωτοβουλιών που ανέλαβε για την αντιμετώπιση των ανακλήσεων λόγω των συστημάτων φρένων της Continental.
Οι αριθμοί
Η απόφαση να σταματήσουν ορισμένες παραδόσεις προκάλεσε πτώση 13% στις τριμηνιαίες πωλήσεις σε 540.881 αυτοκίνητα BMW, Mini και Rolls-Royce και πτώση 16% στον κύκλο εργασιών σε 32,4 δισ. ευρώ. Τα έξοδα που σχετίζονται με την ανάκληση επιβάρυναν επίσης την κερδοφορία. Ως αποτέλεσμα, τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 61% στα 1,7 δισεκατομμύρια και τα κέρδη κατά 84% στα 476 εκατομμύρια. Μόνο οι δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας είδαν τα έσοδα να μειώνονται κατά 13,2% στα 27,85 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη να πέφτουν κατά 79,8% στα 634 εκατ. ευρώ, για ένα περιθώριο κέρδους που έπεσε από το 9,8% στο 2,3%. Η κατάσταση των ταμειακών ροών ήταν επίσης κακή, εξαιτίας την αύξηση των αποθεμάτων που προκλήθηκε από τη διακοπή των παραδόσεων: οι ταμειακές ροές ήταν αρνητικές κατά 2,48 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με ένα θετικό μέγεθος 2,62 δισ. ευρώ πέρυσι.
Προοπτικές
Ο όμιλος BMW υπολογίζει τώρα στο τέταρτο τρίμηνο για να ανατρέψει τα πράγματα και να επαναφέρει τους λογαριασμούς σε σωστή τροχιά. «Μετά τις εξαιρετικές προκλήσεις του τρίτου τριμήνου, κοιτάμε μπροστά: στο τέταρτο τρίμηνο είμαστε και πάλι σε τροχιά ενίσχυσης των κερδών και επίτευξης των ετήσιων στόχων μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse. Έτσι, ο ετήσιος όγκος πωλήσεων για την αυτοκινητοβιομηχανία θεωρείται «ελαφρώς μειωμένος» από το 2023, ενώ το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 6% και 7%. Τέλος, τα κέρδη προ φόρων του ομίλου αναμένεται να παρουσιάσουν «σημαντική» μείωση από τα 17,1 δισ. ευρώ του 2023.
Όλες οι ειδήσεις
Κι όμως υπάρχει ηλεκτρική Ferrari και είναι στην Ελλάδα!
Αμερικανικές Εκλογές 2024: Οι θέσεις των Ντόναλντ Τραμπ και Καμάλα Χάρις για το αυτοκίνητο