Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια σειρά προτάσεων με σκοπό την εισαγωγή του ψηφιακού διπλώματος οδήγησης.
Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναφέρει ότι «θα απλοποιήσει την αναγνώριση των διπλωμάτων μεταξύ των κρατών της Ε.Ε», καθώς επίσης «θα διευκόλυνε την αντικατάσταση, την ανανέωση ή την ανταλλαγή τους».
Ωστόσο, η υλοποίηση των ψηφιακών διπλωμάτων δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, καθώς πρέπει να υπάρξει συμφωνία για τις προδιαγραφές σχετικά με την λειτουργικότητα και την ασφάλεια τους. Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκέσει χρόνια, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει οι ψηφιακές άδειες οδήγησης να είναι «επιλογή μετά από μια περίοδο προσαρμογής». Τα διπλώματα που κυκλοφορούν σήμερα δεν θα εκλείψουν, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αναφέρει ότι οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να τα διατηρήσουν εάν το επιθυμούν.
Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει και στην διευκόλυνση των αλλοδαπών που οδηγούν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως διευκρινίστηκε, οι εκπατρισμένοι «συχνά χρειάζεται να επαναλάβουν την εκπαίδευση τους και να περάσουν από εξεταστική διαδικασία προκειμένου να τους χορηγηθεί το δίπλωμα οδήγησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Αυτό θέλει να αλλάξει η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε ώστε άτομα από ορισμένες χώρες να μην χρειάζεται να ολοκληρώσουν εκπαίδευση και να περάσουν από εξετάσεις για να τους χορηγηθεί το δίπλωμα οδήγησης.
Οι προτάσεις της Επιτροπής στοχεύουν επίσης στην αύξηση της ασφάλειας με την ανανέωση της εκπαίδευσης των οδηγών και για την διετή δοκιμαστική περίοδο για τους «αρχάριους οδηγούς». Οι εξεταστικές δοκιμασίες θα μπορούσαν να ενημερωθούν για να «αξιολογήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που συνδέονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και άλλες αυτοματοποιημένες τεχνολογίες».
Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να καταστήσει υπεύθυνους τους οδηγούς , καθώς όπως σημείωσαν «το 2019 περίπου το 40% των διασυνοριακών παραβάσεων διαπράχθηκαν χωρίς να τιμωρηθούν οι παραβάτες, είτε επειδή δεν εντοπίστηκε ο δράστης είτε επειδή δεν υποβλήθηκε το ποσό του προστίμου». Για την αντιμετώπιση λοιπόν αυτού του ζητήματος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει την πρόσβαση των αρχών στα εθνικά μητρώα διπλωμάτων οδήγησης για να καλύπτονται τα ποσά παραβάσεων, όπως παραδείγματος χάρη την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης κ.α.