Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε επίσημα τη νομοθεσία απαγόρευσης της πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων έως το 2035.
Η συγκεκριμένη νομοθεσία εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 14 Φεβρουαρίου και εισάγει σκληρότερα μέτρα και στόχους για τα κράτη μέλη της Ε.Ε με σκοπό τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Επίσης βάσει της νέας νομοθεσίας, απαιτείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν στο 100% τις εκπομπές C02 από τα νέα τους οχήματα έως το 2035. Αυτό αυτομάτως θα καταστήσει αδύνατο οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν νέα οχήματα που λειτουργούν με φυσικό αέριο ή diesel.
Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 55% (σε σύγκριση με το 2021) έως το 2030. Πριν από την έγκριση του νόμου οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έπρεπε επίσης, να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 37,5% μέχρι την ίδια ημερομηνία . Τέλος, τα φορτηγά οχήματα θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τους μόνο κατά 50% έως το 2030 και 100% έως το 2035.
«Αυτοί οι στόχοι δημιουργούν σαφήνεια για την αυτοκινητοβιομηχανία και τονώνουν την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε ο επικεφαλής διαπραγμάτευσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Jan Huitema. «Η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων θα αποδειχθεί φθηνότερη για τους καταναλωτές και μια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα αναδυθεί».
Ωστόσο, η τροπολογία που ψηφίστηκε περιλαμβάνει κάποιες εξαιρέσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μικρότερης κλίμακας καθώς θα δίνεται κάποιο χρονικό περιθώριο σε όσους κατασκευάζουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα ετησίως αλλά και η δυνατότητα να διαπραγματεύονται χαμηλότερες μειώσεις των εκπομπών τους έως το 2036.
Όλες οι ειδήσεις