Εγκαινιάζονται, το αμέσως προσεχές διάστημα, οι δυο σύγχρονοι και προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης φορτηγών (Safe and Secure Truck Parking Areas – SSTPAs) στο Αερινό Μαγνησίας από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Οι δυο χώροι στάθμευσης έχουν τεθεί στη διάθεση των επαγγελματιών οδηγών από την 1η Νοεμβρίου 2023 χωρίς χρέωση, με στόχο τη γνωριμία και την εξοικείωση των χρηστών, με την εμπορική λειτουργία να εκτιμάται το επόμενο δίμηνο.
Σύμφωνα με στελέχη της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είναι οι μόνοι σταθμοί στην Ελλάδα που έχουν κατασκευαστεί εξολοκλήρου για την εξυπηρέτηση των οδηγών φορτηγών και δεν έχουν ενταχθεί σε υφιστάμενους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών.
Η σημαντικότητα του έργου
Σε δήλωσή του, ο Τεχνικός Διευθυντής της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Κώστας Καλογήρου αναφέρει τα ακόλουθα:
«Η οδική ασφάλεια είναι κυρίαρχο και πρωταρχικό θέμα στην agenda της καθημερινής διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
Όπως στατιστικά έχει παρατηρηθεί, ένας από τους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι η κόπωση των οδηγών των βαρέων οχημάτων, ζήτημα το οποίο, σε συνδυασμό με το νομοθετικό πλαίσιο περί υποχρεωτικής στάσης /στάθμευσης σε συνάρτηση με το χρόνο οδήγησης, καθιστά επιτακτική την ανάγκη εξεύρεσης ειδικά διαμορφωμένων χώρων στάθμευσης βαρέων οχημάτων επί του αυτοκινητόδρομου.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία μας, με ικανοποίηση δέχτηκε τη συμμετοχή της στο συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. εθνικό πρόγραμμα κατασκευής ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης βαρέων οχημάτων και προχώρησε στην κατασκευή νέου αμφίπλευρου σταθμού στη ΧΘ. 306,5 του αυτοκινητοδρόμου Α1 (Α.Θ.Ε.) στην περιοχή του Αερινού Μαγνησίας, που περιλαμβάνει 72 θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων (36 ανά κατεύθυνση), snack-bar, WC και ντουζιέρες, κάμερες παρακολούθησης 24/7, καθώς και όλες τις άλλες απαραίτητες υποδομές για την κατηγοριοποίησή του στο επίπεδο “SILVER” σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία της Ε.Ε.
Συμπερασματικά, είμαστε σίγουροι ότι το παραπάνω έργο, το οποίο αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας, θα συμβάλει καθοριστικά τόσο στην αντιμετώπιση ενός πάγιου αιτήματος των οδηγών των βαρέων οχημάτων για εύρεση ασφαλών χώρων στάθμευσης, όσο και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας των χρηστών του αυτοκινητόδρομου».
Από την πλευρά της, η προϊσταμένη Εμπορικής Ανάπτυξης, Ιωάννα Βασιλειάδου υπογράμμισε τα ακόλουθα: «H λειτουργία Ασφαλών και Προστατευμένων Χώρων Στάθμευσης Φορτηγών στη χώρα μας και ιδιαίτερα στον οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης αποτελούσε μια βασική ανάγκη και αίτημα των χιλιάδων οδηγών που χρησιμοποιούν το δίκτυό μας σε καθημερινή βάση.
Οι χώροι στο Αερινό προσφέρουν τη δυνατότητα στους οδηγούς φορτηγών να ξεκουραστούν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο ανάπαυσης οδηγών, να απολαύσουν έναν καφέ ή κάποιο σνακ, να κάνουν ένα ζεστό μπάνιο, αλλά και να κοιμηθούν σε ένα απολύτως φυλασσόμενο περιβάλλον, χωρίς να ανησυχούν για την ασφάλεια των ιδίων ή των εμπορευμάτων που μεταφέρουν.
Η χρήση του χώρου θα γίνεται είτε μέσω προηγούμενης κράτησης μέσω ειδικής εφαρμογής, είτε με επιτόπια άφιξη εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις.
Οι παροχές αυτές περιλαμβάνονται στην ενιαία χρέωση στάθμευσης, η οποία θα κυμαίνεται σε επίπεδα παρόμοια με τα ισχύοντα σε αντίστοιχους χώρους της Ε.Ε.
Η συνολική χρέωση θα είναι ανάλογη του χρόνου στάθμευσης για περιπτώσεις βραχυχρόνιας στάσης / στάθμευσης, ενώ θα προσφέρεται ενιαία τιμή για μακροχρόνια (5-12 ώρες) στάθμευση/ διανυκτέρευση.
Επισημαίνεται ότι η στάθμευση για τα πρώτα 30 λεπτά θα είναι δωρεάν, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους οδηγούς να κάνουν μια γρήγορη στάση σε ασφαλή χώρο και να αναχωρήσουν χωρίς κόστος».
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Οι δύο ασφαλείς και προστατευμένοι χώροι στάθμευσης φορτηγών στο Αερινό που κατασκευάστηκαν και λειτουργούν από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», περιλαμβάνουν (στην κάθε κατεύθυνση):
- Συνολική έκταση περίπου 18.000 m²
- 36 θέσεις ασφαλούς στάθμευσης φορτηγών, με δυνατότητα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος (για απλή χρήση και για φορτηγά ψυγεία)
- Κτίριο ανάπαυσης οδηγών, το οποίο περιλαμβάνει στεγασμένο και υπαίθριο χώρο με τις αναγκαίες υποδομές (τηλεόραση, τραπεζοκαθίσματα, αυτόματους πωλητές τροφίμων, ποτών και ειδών πρώτης ανάγκης, ψύκτη νερού κλπ.)
- WC ανδρών / γυναικών
- Showers ανδρών / γυναικών
- Κτίριο Η/Μ εγκαταστάσεων για τη στέγαση του απαραίτητου εξοπλισμού για τη λειτουργία του συνόλου των υποδομών του SSTPA
- Οικίσκο στέγασης εξοπλισμού βιολογικού καθαρισμού με ελεγχόμενη πρόσβαση
- Εγκαταστάσεις ασφαλείας επιπέδου Silver (σύστημα 24-ωρης παρακολούθησης, ελεγχόμενη είσοδος/έξοδος, περίφραξη, φωτισμός και σήμανση)
- Σύστημα στάθμευσης με εισιτήριο, με μπάρες εισόδου/εξόδου και αυτόματα ταμεία πληρωμής
- Εφαρμογή κρατήσεων σε πραγματικό χρόνο
Επιπλέον, στον εξωτερικό χώρο του σταθμού, έξω από τον περιφραγμένο ασφαλή χώρο στάθμευσης των φορτηγών οχημάτων, διατίθενται εγκαταστάσεις με ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό:
- 20 θέσεις στάθμευσης ΙΧ και 2 λεωφορείων
- Κτίριο WC (ανδρών / γυναικών / ΑΜΚ)
Το ιστορικό
Τον Ιανουάριο του 2020, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε όλους τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους να συμμετέχουν σε ένα κοινό πρόγραμμα, χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε., για την ανάπτυξη «Σταθμών Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών» (Safe and Secure Truck Parking Areas) κατά μήκος του δικτύου τους.
Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση αυτή, προτείνοντας την κατασκευή δύο τέτοιων χώρων στο Αερινό (ένας ανά κατεύθυνση).
Τον Ιούλιο του ίδιου έτους δρομολογήθηκε η υλοποίηση της δράσης 2019-EL-TMC-0264-W της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάπτυξη συνολικά εννέα «Περιοχών Ασφαλούς Στάθμευσης Βαρέων Οχημάτων» κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου εντός της Ελλάδος.
Η χρηματοδότηση της παραπάνω δράσης εντάχθηκε στο Connecting Europe Facility (CEF). Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε τον γενικότερο συντονισμό της δράσης, μέσω των Γενικών Διευθύνσεων Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών και Συγκοινωνιακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Πηγή: metaforespress.gr
Όλες οι ειδήσεις
Hyundai i30N DCT: Δε(Ν) υπάρχει ανταγωνισμός!
Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024: Νέα χρονιά, νέος χώρος
Άλλο ένα street circuit στην Ισπανία για τη Φόρμουλα 1 από το 2026