Το νέο Volkswagen Tiguan ανταποκρίθηκε επάξια στις δοκιμές ευστάθειας του Quattroruote, που πραγματοποιήθηκαν στο Vairano.
Τα όρια πρόσφυσης του Volkswagen Tiguan είναι υψηλά και το αυτοκίνητο αντιδράει άμεσα στην αλλαγή κατεύθυνσης. Η απόδοση τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο είναι πολύ καλή, με τα ηλεκτρονικά να λειτουργούν άμεσα, για να διατηρήσουν το μεσαίο SUV της Volkswagen σε τροχιά ακόμα και σε δύο διαδοχικές αλλαγές λωρίδας με υψηλή ταχύτητα. Οι μαζικές παρεμβάσεις του ESP περιορίζουν την ευελιξία μόνο κατά την αλλαγή λωρίδας στις στροφές.
Αλλαγή λωρίδας στο βρεγμένο
Η δοκιμή πραγματοποιείται σε τεχνητά ψεκασμένη άσφαλτο και αναπαράγει τον ελιγμό που αναγκάζεστε να κάνετε όταν βρίσκετε ξαφνικά ένα εμπόδιο μπροστά σας στον αυτοκινητόδρομο. Ο οδηγός ακολουθεί ένα μονοπάτι που σηματοδοτείται από κώνους, που τον οδηγεί ξαφνικά από την αριστερή λωρίδα στη δεξιά λωρίδα και πίσω στη δική του λωρίδα (την αριστερή).
Η δοκιμή πραγματοποιείται με το κιβώτιο ταχυτήτων στην υψηλότερη σχέση (στο D για αυτόματα). Μόλις ολοκληρωθεί ο πρώτος διάδρομος, ο οποίος είναι πολύ στενός για να τυποποιήσει την αρχική τροχιά (οι πείροι τοποθετούνται ανάλογα με το πλάτος του αυτοκινήτου που δοκιμάζεται), ο οδηγός αφήνει ξαφνικά το πεντάλ του γκαζιού και ξεκινά τον ελιγμό. Η μεταφορά φορτίου, λόγω των πολλών αλλαγών της τροχιάς, θέτει σε δοκιμασία τη σταθερότητα του αυτοκινήτου και αναγκάζει το ESC να δουλέψει ασταμάτητα. Η δοκιμή πραγματοποιείται με αυξανόμενες ταχύτητες (ξεκινώντας από 75 km/h), μέχρι να φτάσει το όριο πέρα από το οποίο το αυτοκίνητο δεν μπορεί πλέον να ακολουθήσει τη διαδρομή. Μετράται η αρχική ταχύτητα και ελέγχεται η λειτουργία των ηλεκτρονικών (διάρκεια, ένταση και αποτελεσματικότητα των επεμβάσεων, έλεγχος υποστροφής και υπερστροφής). Η ταχύτητα και οι επιταχύνσεις εντοπίζονται σε πραγματικό χρόνο μέσω του RaceLogic VB3i.
Αλλαγή λωρίδας στο στεγνό
Η δοκιμή, που πραγματοποιήθηκε σε στεγνή άσφαλτο, αποτελείται από μια γρήγορη αλλαγή λωρίδας. Είναι ο κλασικός ελιγμός στον οποίο οδηγούμαστε ενστικτωδώς όταν βλέπουμε μπροστά μας ένα απρόσμενο εμπόδιο. Στο τέλος του διαδρόμου εισόδου, το πλάτος του οποίου εξαρτάται από αυτό του αυτοκινήτου που δοκιμάζεται, ο οδηγός δοκιμής αφήνει το γκάζι και αλλάζει τροχιά. Η μεταφορά φορτίου που συμβαίνει στους μπροστινούς τροχούς, σε συνδυασμό με την αύξηση της γωνίας διεύθυνσης, επιβαρύνει πολύ τη σταθερότητα του πίσω άξονα.
Η δοκιμή πραγματοποιείται με αυξανόμενες ταχύτητες (ξεκινώντας από τα 90 km/h), μέχρι να επιτευχθεί το όριο ευστάθειας του αυτοκινήτου. Για να αξιολογηθούν οι βασικές δυναμικές ιδιότητες του αυτοκινήτου, η δοκιμή πραγματοποιείται με το σύστημα ESC απενεργοποιημένο. Στη συνέχεια, η δοκιμή επαναλαμβάνεται με το σύστημα σε λειτουργία. Μετράται η ταχύτητα εισόδου και εξόδου από τους δύο διαδρόμους και επαληθεύεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου (μετάβαση από υποστροφή σε υπερστροφή, επεμβάσεις των ηλεκτρονικών κατά την εμπλοκή). Η ταχύτητα και οι επιταχύνσεις εντοπίζονται σε πραγματικό χρόνο μέσω του RaceLogic VB3i.
Όλες οι ειδήσεις
Στον Κωλοσούρτη με το Ford Puma ST Powershift: Η ιστορική και επικίνδυνη διαδρομή
Μέτρο σοκ: Σκέφτονται να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων τα σ/κ στη Γερμανία