Η τρίτη γενιά του ΜΤ-09 είναι πλέον μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα, ενώ η έκδοση SP (sport production) πηγαίνει αρκετά βήματα πιο μακριά.
Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Υπάρχουν μερικές μοτοσυκλέτες που δεν είναι τόσο γρήγορες όσο το αντίστοιχο supersport μοντέλο ή πρακτικό και άνετο όπως ένα adventure. Δηλαδή το MT-09 SP δεν θα γίνει ποτέ τόσο γρήγορο και διάσημο όσο ένα R1M, ενώ οι περισσότεροι θα προτιμήσουν το πιο βολικό και πρακτικό Tracer. Και όμως η ειδική έκδοση του ΜΤ-09 θα αποζημιώσει στο έπακρο κάθε ευρώ που θα ξοδέψει για αυτή ο υποψήφιος αγοραστής. Γιατί; Γιατί η απλότητα του Hyper Naked της Yamaha θα προσφέρει αυτούσιο το πιο αγνό συναίσθημα, δηλαδή την ευχαρίστηση να οδηγάς μια καλή μοτοσυκλέτα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Έχοντας στην κατοχή μου το MT-09 SP για μια βδομάδα, πέρα από τη χρησιμοποίησή του στην καθημερινότητά μου, θέλησα να κάνω κάτι διαφορετικό, και έτσι αποφάσισα ότι το νυχτερινό σκηνικό θα ταίριαζε απόλυτα με την εν λόγω μοτοσυκλέτα, για αυτό η φωτογράφησή της έγινε νύχτα. Την ώρα που η πόλη πάει να κοιμηθεί και συ βρίσκεσαι στη σέλα μιας μοτοσυκλέτας, που γίνεται ο σύντροφος της βραδιάς. Μια μοτοσυκλέτα που χαίρεσαι να την οδηγάς σε χαλαρούς ρυθμούς, ακούγοντας το γουργουρητό του τρικύλινδρου κινητήρα, ενώ η απίστευτη ελαστικότητά του σε κάνει να βάζεις στα 40 χλμ/ώρα ακόμα και την 6η ταχύτητα. Το φαρδύ και ψηλά τοποθετημένο τιμόνι βρίσκεται στην ιδανική θέση, με το σώμα του οδηγού που χώνεται κάτω από το φαρδύ ρεζερβουάρ, με τα πόδια να αγκαλιάζουν το πλαίσιο και τον κινητήρα, φορτίζοντας τον εμπρός τροχό. Μια βασική λεπτομέρεια που είναι και αυτή συνυπεύθυνη για την καλή οδική συμπεριφορά, μαζί βέβαια με τα πλήρως ρυθμιζόμενα πιρούνι της Kayaba και αμορτισέρ της Ohlins που διαθέτει αποκλειστικά η έκδοση SP.
Η οδήγηση μοτοσυκλέτας -ειδικά τη νύχτα- είναι υπόθεση μοναχική, και αυτό μαρτυρά και η σέλα, που όσο αφορά το τμήμα για το συνεπιβάτη είναι αρκετά μίνιμαλ ώστε να ταιριάζει με την ξεχωριστή εμφάνιση του MT-09. Μια μοναδικότητα που ενισχύεται και από το άβαφο αλλά και βουρτσισμένο ψαλίδι από αλουμίνιο, που ταιριάζει και με το ασημί χρώμα του ρεζερβουάρ (αν και εγώ θα ήθελα -όπως και αρκετοί άλλοι θα συμφωνήσουν μαζί μου- ένα ρεζερβουάρ από επίσης βουρτσισμένο αλουμίνιο). Αισθητική λεπτομέρεια καθώς κατ΄ άλλα το Hyper Naked της Yamaha όπου και να το κοιτάξεις θα διαπιστώσεις ποιότητα και άψογο φινίρισμα.
Όπως επίσης θα διαπιστώσεις ότι πρόκειται για μια αρκετά γρήγορη μοτοσυκλέτα, που μπορεί τη δύναμη των 119 ίππων να μην είναι μεγάλος αριθμός αλλά σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό βάρος και τις συμπαγείς διαστάσεις βοηθούν όσους θελήσουν να οδηγήσουν λίγο πιο σβέλτα. Κάτι που είναι δύσκολο να το αποφύγεις, ειδικά σε κάποια ανοικτή στροφή και με κάπως γυαλισμένη άσφαλτο όπου το άνοιγμα γκαζιού για το MT-09 είναι μια εύκολη υπόθεση χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά. Έτσι το ΜΤ θα γλιστρήσει με ασφάλεια χάρη στο traction control -που μπορεί να ρυθμιστεί η παρεμβατικότητά του, για να επιταχύνει αμέσως μετά ανεβάζοντας πολύ γρήγορα τις στροφές του κινητήρα.
Μπορεί λοιπόν να δείτε τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα να κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης τη μέρα, αλλά πρόκειται για πλάσμα της νύχτας. Όταν η πόλη κοιμάται και οι αισθήσεις δυναμώνουν. Κάτι που ανακάλυψα οδηγώντας την, αλλά και πιστοποίησα αμέσως μετά όταν στην προσπάθειά μου να βρω κάποιο πληροφορίες για το άρθρο ανακάλυψα ότι οι φωτογραφίες του ΜΤ-09 SP στο φυλλάδιο ήταν τη νύχτα!