EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διακόπτης Kill Switch – Προκαλείται βλάβη όταν χρησιμοποιείται;

diakoptis-kill-switch-prokaleitai-vlavi-otan-chrisimopoieitai-680187

Τι είναι το Kill Switch, πώς λειτουργεί, πού χρησιμεύει, και τι πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει η χρήση του;

του Ηλία Λαϊτσα,

Ο “χώρος” της μοτοσυκλέτας είναι και αυτός θύμα των διάφορων μύθων, οι οποίοι είναι και πολλοί.  Ένας από αυτούς είναι πως αν ο αναβάτης απενεργοποιήσει τη μοτοσυκλέτα από το Kill Switch, τότε μπορεί να προκληθεί ζημιά στον κινητήρα. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Τι είναι ο διακόπτης Kill Switch;

Ο διακόπτης Kill Switch είναι ένας κόκκινος διακόπτης, βρίσκεται στο δεξί μέρος του τιμονιού και θα τον δούμε σε διάφορα σχέδια και σχήματα. Σταματάει τη λειτουργία του κινητήρα, ανεξάρτητα, χωρίς τη χρήση του κλειδιού. Δεν απενεργοποιεί όμως ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα.

Πώς λειτουργεί;

Χρησιμοποιώντας τον διακόπτη Kill Switch, κόβεται το ρεύμα άρα και η τροφοδοσία σε καύσιμο.Το αποτέλεσμα είναι να τίθεται ο κινητητήρας εκτός λειτουργίας. Άλλωστε εδώ και αρκετά χρόνια, στις πιο σύγχρονες μοτοσυκλέτες, την ίδια λειτουργία ακριβώς κάνει και η βαλβίδα πλαϊνού σταντ. Θέτει εκτός λειτουργίας τον κινητήρα, ανεξάρτητα, χωρίς τη χρήση του κλειδιού, μόνο σε περίπτωση που “ανοίξει” το πλαϊνό σταντ έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο.

Πού χρησιμεύει;

Ο λόγος που είναι τοποθετημένος ένας τέτοιος διακόπτης στη μοτοσυκλέτα, είναι για να υπάρχει γρήγορη και άμεση πρόσβαση στην απενεργοποίηση του κινητήρα. Σε μια έκτακτη περίπτωση, π.χ. πρόβλημα στον κινητήρα εν κινήσει, τα χέρια του αναβάτη δεν θα χρειαστεί να αφήσουν το τιμόνι.

Τι πρόβλημα μπορεί να προκληθεί;

Απενεργοποιώντας τον κινητήρα από το Kill Switch, κάποια από τα μέρη της μοτοσυκλέτας όπως για παράδειγμα τα φώτα, συνεχίζουν να έχουν ρεύμα. Αν ο αναβάτης, χρησιμοποιήσει το Kill Switch χωρίς να απενεργοποιήσει τη μοτοσυκλέτα μέσω του κεντρικού διακόπτη με το κλειδί, υπάρχει κίνδυνος να εξαντληθεί η μπαταρία της μοτοσυκλέτας, μιας και τα φώτα συνεχίζουν να είναι αναμμένα. Το αποτέλεσμα είναι, η μοτοσυκλέτα να μην μπορεί να πάρει μπρος και ο αναβάτης να ψάχνει το τηλέφωνο της Οδικής Βοήθειας.

Συμπέρασμα

Δεν προκαλείται κανένα πρόβλημα ούτε στον κινητήρα αλλά ούτε σε οποιοδήποτε άλλο μέρος της μοτοσυκλέτας, αν ο αναβάτης επιλέγει το Kill Switch σαν εναλλακτικό τρόπο απενεργοποίησης. Η μόνη προϋπόθεση είναι να μη ξεχάσει να απενεργοποιήσει τη μοτοσυκλέτα και από το κεντρικό διακόπτη.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο