Μια νέα πατέντα της Ford κατοχυρώνει τη χρήση αισθητήρων και αλγορίθμων, προκειμένου να προσφέρει στοχευμένες διαφημίσεις στο αυτοκίνητο. Όπως ακριβώς ισχύει στον υπολογιστή και το κινητό μας.
Του Alessio Lana Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Θα δεχόσασταν να υποστείτε ορισμένες ώρες προβολής διαφημίσεων μόνο και μόνο για να αποκτήσετε το επόμενό σας αυτοκίνητο με έκπτωση; Προσοχή, η απάντηση δεν είναι για όλους προφανής. Είναι κάτι που επιλέγουν να κάνουν πολλοί από εμάς, καθημερινά, στο κινητό τους, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν κάποιες δωρεάν εφαρμογές, να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική ή να παίξουν κάποιο παιχνίδι. Εάν λοιπόν μας πλήρωνε μια εταιρία, μέσω της παροχής έκπτωσης στην αγορά του επόμενού μας αυτοκινήτου, γιατί να μην το κάνουμε και στο αυτοκίνητο;
Η Ford κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τις «αισθήσεις» ενός αυτοκινήτου, προκειμένου να προσφέρει εξατομικευμένες ειδοποιήσεις στην οθόνη του infotainment ή μέσω του ηχοσυστήματος. Όπως ακριβώς κάνουν και οι Google Maps, προβάλλοντας τις κοντινές επιχειρήσεις στην τρέχουσα τοποθεσία μας. Το σύστημα της Ford αναλύει τις φωνητικές εντολές και τις συνομιλίες των επιβατών, προκειμένου να κατανοήσει τις προτιμήσεις μας.
Εάν, για παράδειγμα, αναφέρετε ότι είστε βίγκαν, δεν θα σας προτείνει το κοντινό μπεργκεράδικο. Το σύστημα εντοπίζει τις παύσεις στις συνομιλίες των επιβατών, τις οποίες θεωρεί την κατάλληλη στιγμή για να «παίξει» τη διαφήμιση. Επιπλέον, μέσω των δεδομένων του συστήματος πλοήγησης, γνωρίζει τις καθημερινές μας μετακινήσεις. Θα επιλέξει να προβάλλει διαφημίσεις στην οθόνη όταν είστε μποτιλιαρισμένοι στην Κηφισίας, για παράδειγμα, και όχι όταν κινείστε με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί θα επιλέξει κάποια ηχητική διαφήμιση. Με πολύ απλά λόγια, τα μελλοντικά αυτοκίνητα θα μας κατασκοπεύουν πολύ περισσότερο σε σχέση με τα σημερινά. Ό,τι κι αν πείτε περί παραβίασης της ιδιωτικότητας, George Orwell και 1984, δίκιο θα έχετε. Εν μέρει βέβαια, καθώς με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λειτουργούν και τα διαφημιστικά banners στον υπολογιστή. Μην ανησυχείτε, δεν θα ισχύει αυτό στην Ελλάδα σύντομα. Η κατοχύρωση μιας ευρεσιτεχνίας, καλώς ή κακώς, δεν σημαίνει ότι αλλάζουν όλα από αύριο. Μπορεί η Ford να χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα σε κάποιο μελλοντικό μοντέλο της ή να το πουλήσει σε κάποιον άλλο κατασκευαστή, αφού πρώτα «αποδείξει» ότι είναι κερδοφόρο. Η επιλογή της χρήσης του ή όχι, πάντως, θα είναι δική μας.
Όλες οι ειδήσεις
Τέλος η βενζίνη σε όποιον δεν φορά κράνος και δια νόμου!