Ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, υπογράμμισε τη σημασία της κινεζικής αγοράς σε μια ευρεία συνέντευξη στην Bild.
Ο 53χρονος επισκέφτηκε πρόσφατα την Κίνα και κατά την παραμονή του εκεί, ρωτήθηκε για το πώς το τρέχον πολιτικό κλίμα στη χώρα θα μπορούσε να επηρεάσει το μέλλον της Mercedes στη χώρα. Σύμφωνα με τον Kallenius, θα ήταν πολύ δύσκολο για την γερμανική μάρκα να εγκαταλείψει την Κίνα, ακόμα κι αν η τελευταία εισβάλει στην Ταιβάν, παρά που πολλές μάρκες εγκατέλειψαν την Ρωσία μετά την κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία.
«Οι σημαντικότεροι παίκτες στην παγκόσμια οικονομία, η Ευρώπη, οι ΗΠΑ και η Κίνα, είναι τόσο στενά συνδεδεμένοι που η αποσύνδεση από την Κίνα δεν έχει νόημα», είπε όταν ρωτήθηκε για μια κινεζική επίθεση στην Ταϊβάν. «Πρόκειται για μια win-win κατάσταση όσον αφορά την ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος, όχι για τον ανταγωνισμό μεταξύ τους. Δεν είμαστε αφελείς. Φυσικά, βλέπουμε τις πολιτικές διαφορές και εντάσεις [μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν]. Πρέπει να γίνουμε πιο ανθεκτικοί εδώ και πιο ανεξάρτητοι από μεμονωμένες χώρες, για παράδειγμα όταν πρόκειται για μπαταρίες λιθίου. Αλλά η αποδέσμευση από την Κίνα είναι μια ψευδαίσθηση και δεν είναι επιθυμητή».
Η Κίνα αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική αγορά για τη Mercedes-Benz, αντιπροσωπεύοντας το 37% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας και το 18% των εσόδων της πέρσι.
Ο Kallenius αμφισβήτησε επίσης τον ισχυρισμό ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές μπορεί να χάνουν από τους Κινέζους αντιπάλους τους. «Στην Κίνα, η ηλεκτροκίνηση έχει αναπτυχθεί μέχρι στιγμής μέσω φθηνών μικρών αυτοκινήτων πόλης», είπε. «Πολύ πάνω από το 90% των πωλήσεων αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κοστίζουν λιγότερο από 40.000 ευρώ. Δεν τους ανταγωνιζόμαστε καν σε αυτό το τμήμα. Οι πελάτες της Mercedes περιμένουν κάτι ιδιαίτερο. Συνολικά, καταφέραμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην Κίνα κατά πάνω από 150% το 2022».