EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μην χάσετε την παρουσίαση της νέας Alfa Romeo Tonale, σήμερα στις 16:00

min-chasete-tin-parousiasi-tis-neas-alfa-romeo-tonale-simera-stis-1600-631414

Πατώντας το παραπάνω βίντεο, μπορείτε να δείτε ζωντανά την παρουσίαση της νέας Alfa Romeo Tonale.

Η Tonale έχει πάνω της όλη τη σχεδιαστική παράδοση της Alfa χωρίς ωστόσο να πέφτει στην παγίδα του ρετρό. Είναι γεμάτη αναφορές στο παρελθόν, όμως καταφέρνει να είναι φρέσκια και μοντέρνα. Τις γραμμές της εμπνεύστηκε μάλιστα ένας Έλληνας, ο Αλέξανδρος Λιώκης, ο οποίος είναι μεγάλος λάτρης της Alfa Romeo από παιδί. Ο Αλέξανδρος έφτιαξε τα πρώτα σκίτσα της Tonale υπό την επίβλεψη του Μακολίνι, ενός σχεδιαστή που πάντα εργάζεται με γνώμονα την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, παρά τη νοσταλγία.

Όταν συναντήσαμε τον Αλέξανδρο, το πρώτο που παρατηρήσαμε ήταν η στάμπα του 6κύλινδρου κινητήρα Busso στην μπλούζα του με τους επιχρωμιωμένους αυλούς εισαγωγής που τροφοδότησαν για χρόνια τα όνειρα φανατικών Alfisti όπως ο ίδιος. Το δεύτερο στοιχείο που διακρίναμε ήταν το τατουάζ στο δεξί του χέρι, μία σιλουέτα της Citroën DS. «Αυτό ήταν το πρώτο μου ιστορικό αυτοκίνητο», μας λέει με το ευγενικό του χαμόγελο και με ήρεμη φωνή. Ο Λιώκης είναι αυτό που λέμε άρρωστος με τα αυτοκίνητα. Από παιδί ήταν φανοποιός. Μαζί με τον αδερφό του έβρισκαν στην Ελλάδα παρατημένα αυτοκίνητα και τα έφτιαχναν καινούρια. Έτσι γεννήθηκαν όλα. Αργότερα σκέφτηκε να μεταναστεύσει στην Ιταλία για να σπουδάσει σχέδιο ώστε να ακολουθήσει καριέρα σχεδιαστή. Μπήκε στο Istituto Europeo di Design και το 2013 έκανε το μεγάλο άλμα όταν ανέλαβε τη σχεδίαση της Alfa Romeo Gloria. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο ήταν δική του δουλειά και ήταν αυτό που κέρδισε το διαγωνισμό του IED και παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Γενεύης την ίδια χρονιά. Εκεί πρόσεξε την Gloria ο Λορέντσο Ραματσότι, επικεφαλής τότε σχεδιασμού του ομίλου FCA, και προσέλαβε τον Αλέξανδρο στο Centro Stile του Τορίνο.

Διόλου τυχαία λοιπόν στο αμάξωμα της Tonale μπορεί να διακρίνει κάποιος στοιχεία παλαιών Alfa που βέβαια δεν είχαν καμία σχέση με SUV: από την GT μέχρι την SZ, αλλά και άλλων ιστορικών μοντέλων όπως η Giulietta SS, από την οποία ο Έλληνας σχεδιαστής εμπνεύστηκε το αιχμηρό σχήμα της μούρης με το καπό να εξέχει σε σχέση με το κάτω μέρος της. Μία άλλη κλασική πινελιά είναι η πίσω πόρτα που κλείνει σε σχήμα V, ένα μοτίβο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1937 με την 8C 2900B και υιοθετήθηκε πολλά χρόνια αργότερα από την Brera του Τζουτζάρο.

Στοιχεία του παρελθόντος φιλτραρισμένα από την εμπειρία του σήμερα βρίσκουμε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που σχεδίασε κατά κύριο λόγο ο Ντανιέλε Τζανρέι, ο τρίτος σχεδιαστής της παρέας μας: στην Tonale επιστρέφουν λοιπόν τα όργανα που μοιάζουν με διόπτρες, όπως σε αρκετές Alfa των τελευταίων δεκαετιών. Από την καμπίνα δεν λείπουν χαρακτηριστικά όπως οι αεραγωγοί με ψηφιακή ένδειξη της επιλεγμένης θερμοκρασίας ή η κεντρική κονσόλα με το μυώδες σχήμα και με τον backlight φωτισμό των διακοπτών που εμπνέεται – διόλου τυχαία – από την καρδιακή λειτουργία. Αυτά ίσως είναι στοιχεία που αφορούν αποκλειστικά το πρωτότυπο της Γενεύης, όμως υπάρχουν κι άλλα, όπως η αιωρούμενη οθόνη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, τα οποία θα διαθέτει το μοντέλο παραγωγής και απέχουν σχεδιαστικά από τα αντίστοιχα των πρόσφατων Giulia και Stelvio.

Η κεντρική οθόνη της Tonale θα είναι αφής – ευτυχώς, θα προσθέσουμε εμείς – και θα συνδυάζεται με έναν περιστροφικό διακόπτη τύπου iDrive, ο οποίος είναι πιο εύχρηστος κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Μία άλλη καινοτομία θα είναι ο διακόπτης DNA ή καλύτερα e-DNA, μια και θα περιλαμβάνει και πρόγραμμα ηλεκτρικής οδήγησης. Ο οποίος δεν θα βρίσκεται πλέον στην κεντρική κονσόλα αλλά κοντά στο τιμόνι, στη ζώνη δηλαδή ελέγχου του οδηγού. Όσον αφορά στη σχεδίαση της Tonale, από την «ονειρική» αυτή παρουσίαση μας έχουν μείνει κάποια αναπάντητα ερωτήματα, όπως αυτό που αφορά τις αναλογίες του αμαξώματος: «καταφέραμε να τις διατηρήσουμε αρκετά πιστές στο πρωτότυπο στο μοντέλο παραγωγής», μας λέει με φανερή ικανοποίηση ο Ενρίκο Γκομπέτο.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο