Σχεδόν ένα στα τρία οχήματα που έχουν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας δεν περνάει από τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο και κινδυνεύει με μεγάλο πρόστιμο, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου «Energy Save» που φιλοξενήθηκε στο Kέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας, είπε ότι ενώ ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων πλησιάζει τα 9 εκατομμύρια, τα 2,84 εκατ. (ποσοστό 32%) οχήματα απέχουν από τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου.
Υπενθυμίζεται ότι η εκπρόσθεσμη προσκόμιση οχήματος για τεχνικό έλεγχο επιφέρει επιβολή ειδικού αυξημένου τέλους ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Αυτό για τα ΙΧ διαμορφώνεται ως εξής:
Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ
Επίσης, για όσους αμελούν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, η νομοθεσία προβλέπει επιβολή προστίμου ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται απευθείας μέσω TAXIS.
Ακόμα, εφόσον η Τροχαία διαπιστώσει σε έλεγχο ότι το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώνει μόνο το 1/8 του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.
Σημειώνεται ότι το ποσοστό αποχής είναι ακόμα πιο μεγάλο όσον αφορά την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, καθώς εκτιμάται ότι το 70% δεν οχημάτων δεν προσέρχονται για σχετικό έλεγχο.
ΚΤΕΟ: Αλλάζουν όλα στους ελέγχους και στα πρόστιμα – Κάθε πότε θα περνάνε
Σε πλήρη εξέλιξη είναι στο υπουργείο μεταφορών η συζήτηση για αλλαγές στο καθεστώς των ελέγχων ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται τόσο η μείωση του χρονικού περιθωρίου για έλεγχο όσο και η αύξηση των προστίμων. Σχετικά με το πρώτο η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει τα αυτοκίνητα να περνούν από έλεγχο για πρώτη φορά έως 4 χρόνια και για επανέλεγχο έως 2 χρόνια.
Στην Ελλάδα αυτό το περιθώριο εξαντλείται ενώ παρατηρείται ακόμη το φαινόμενο πάρα πολλοί να μην κάνουν τον έλεγχο στα αυτοκίνητά τους. Από τη στιγμή που ο στόλος στην Ελλάδα είναι γερασμένος εξετάζεται να γίνεται έλεγχος ΚΤΕΟ κάθε ένα χρόνο αντίο για δύο ενώ εξετάζει επίσης το να αυξηθεί το πρόστιμο όταν κάποιος δεν πηγαίνει το αυτοκίνητό του για έλεγχο. Θυμίζουμε ότι αυτό το πρόστιμο σήμερα είναι στα 16 ευρώ, ανεξαρτήτως του χρόνου καθυστέρησης.
Σημειώνεται ότι την αυστηροποίηση των ελέγχων των οχημάτων και των δικύκλων στα ΚΤΕΟ προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, δρομολογώντας μια σειρά αλλαγών στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
Μεταξύ άλλων, το σύστημα θα αποστέλλει, στο μητρώο του υπουργείου σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία των οχημάτων και των ελέγχων, ενώ σε αυτά πλέον θα συγκαταλέγονται και φωτογραφίες από τη διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο, αλλά και στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.
Για τον νέο τρόπο ελέγχου κρίσιμο θα είναι το φωτογραφικό υλικό. Μάλιστα προβλέπεται ότι όλες οι γραμμές ελέγχου ελαφρών, βαρέων και δικύκλων- τρικύκλων- τετράκυκλων οχημάτων των ΚΤΕΟ θα είναι εφοδιασμένες με έγχρωμες ψηφιακές κάμερες, με σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις και συνδεδεμένες με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, για τη λειτουργία του συστήματος προβλέπονται σταθερές αλλά και φορητές κάμερες οι οποίες θα τραβούν φωτογραφίες και στους «λάκκους επιθεώρησης» των γραμμών ελέγχου ή στους ανυψωτήρες, όπου θα πρέπει καθαρά να φαίνεται και η κατάσταση των ελαστικών του οχήματος.