Η De Tomaso Automobili αποκάλυψε το P900, το νέο της υπεραυτοκίνητο μόνο για πίστα που μοιάζει με μια εξέλιξη του P72.
Το P900 θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό μόλις 18 μονάδων και η τιμή του θα αγγίζει τα 3 εκ. ευρώ. Έρχεται με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα απόδοσης 888 ίππων, ή έναν V10 τεχνολογίας F1, για όσους …βιάζονται.
Όσον αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό, το P900 χρησιμοποιεί την ίδια επιτυχημένη συνταγή που πρωτοεμφάνισε στο P72 του 2019, το οποίο με τη σειρά του άντλησε έμπνευση από το αγωνιστικό De Tomaso P70 του 1965. Το υπεραυτοκίνητο βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα, με το αμάξωμα του να είναι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό.
Ενώ το P900 μοιράζεται ορισμένα εξαρτήματα με το road-legal αδερφάκι του, το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος είναι νέο, διαθέτοντας ακόμα πιο ακραίες λεπτομέρειες και αεροδυναμικά στοιχεία. Ο διαχωριστής στο μπροστά μέρος έχει μεγαλώσει, το καπό διαθέτει μια νέα εισαγωγή αέρα και τα μπροστά φτερά έχουν γίνει ακόμα πιο επιβλητικά, με ενσωματωμένα βράγχια.
Το προφίλ φαίνεται να είναι πιο σμιλεμένο, με την μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το P72 να βρίσκεται στο πίσω μέρος. Η τεράστια αεροτομή δεσπόζει, αγκαλιάζοντας τα πίσω φώτα χάρη στην κυκλική της σχεδίαση, ενώ ταιριάζει τέλεια και με τις στρογγυλές απολήξεις των εξατμίσεων. Η αεροτομή συνδέεται με το νέο αεριζόμενο κάλυμμα του κινητήρα, ενώ διαθέτει τεχνολογία ενεργής αεροδυναμικής. Όσον αφορά το εσωτερικό, δεν έχουμε ακόμα φωτογραφίες, όμως φανταζόμαστε πως θα είναι αρκετά λιτό - δεδομένου ότι το αυτοκίνητο προορίζεται για πίστα.
Περνώντας στον κινητήρα, στην De Tomaso μάλλον δεν αρέσουν τα αθόρυβα υπεραυτοκίνητα. Έτσι, «ευλόγησαν» το P900 με έναν ατμοσφαιρικό V12 που κατασκευάστηκε από τη Γερμανική εταιρεία, Capricorn. Η De Tomaso ισχυρίζεται ότι ο V12 κινητήρας του P900 είναι ο ελαφρύτερος μέχρι σήμερα, με βάρος 220 κιλών. Η ισχύς του ανέρχεται στους 888 ίππους στροφάροντας μέχρι τις 12.300 σ.α.λ., ενώ η δύναμη μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων Xtrac. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε τις επιδόσεις του P900, αλλά ανακοίνωσε ένα καθαρό βάρος μόλις 900 κιλών, που φέρνει την αναλογία βάρους/ισχύς στο 1 κιλό ανά ίππο.
Η ανάπτυξη του V12 είναι ακόμη σε εξέλιξη και θα συνεχιστεί μέσα στο 2024. Ωστόσο, οι ανυπόμονοι πελάτες έχουν την εναλλακτική επιλογή ενός V10 κινητήρα που προέρχεται από το μονοθέσιο F1 της Benetton, B197 του 1997. Ο V10 διαθέτει λιγότερη ισχύ από τον V12, με απόδοση που κυμαινόταν κοντά στους 750 ίππους όταν αγωνιζόταν. Αυτό βέβαια δεν αλλάζει το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα παράγει μια υπέροχη μελωδία.
Το De Tomaso P900 θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του το καλοκαίρι του 2023, όπου και ελπίζουμε να το δούμε στην πραγματικότητα, καθώς για την ώρα περιοριζόμαστε σε υψηλής ποιότητας renderings.