Καταστροφικές είναι οι προβλέψεις των αναλυτών της αγοράς για έναν συγκεκριμένο όμιλο της αυτοκινητοβιομηχανίας: Τρομακτική πτώση στα έσοδα!
Είπε και έκανε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος ανακοίνωσε ότι από τις 2 Απριλίου 2025, θα επιβληθούν δασμοί της τάξεως του 25% σε όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα που εισάγονται και πωλούνται στις ΗΠΑ, κλιμακώνοντας τον παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει.
Δεδομένου του ότι οι ΗΠΑ αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, η είδηση προκάλεσε καθίζηση στις μετοχές της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατασκευαστών (συμπεριλαμβανομένων και των αμερικανικών). Είναι αδύνατο –και πολύ νωρίς – να γίνει μια συνολική πρόβλεψη για τις επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση αυτή στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου.
Βρισκόμαστε ήδη σε μια περίοδο μετασχηματισμού και ανακατατάξεων, οι εμπορικοί πόλοι αλλάζουν, η βιομηχανική ισχύς μετατοπίζεται και νέες, τεράστιες αγορές κάνουν την εμφάνιση τους. Όλα αυτά, περιπλέκουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
Αυτό που μπορεί να γίνει, είναι κάποιες προβλέψεις ειδικά για κάθε κατασκευαστή και όμιλο, εξετάζοντας τόσο την διείσδυση του στην αγορά των ΗΠΑ, όσο και το κατά πόσο τα αυτοκίνητα που διαθέτει σε αυτή, είναι κατασκευασμένα εκτός συνόρων της χώρας και άρα υπόκεινται στους δασμούς.
Aναλυτές της αγοράς λοιπόν, εκτιμούν ότι αυτή η πολιτική των ΗΠΑ, θα ζημιώσει περισσότερο από όλους έναν συγκεκριμένο όμιλο: αυτόν της Stellantis. Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι οι επιπτώσεις από την επιβολή των δασμών, θα μπορούσε να μειώσει τα κέρδη της εταιρείας έως και 60%, καθώς η Stellantis βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εισαγόμενα οχήματα για τις εμπορικές δραστηριότητές της στις ΗΠΑ.
Οι δασμοί αναμένεται να αυξήσουν το κόστος παραγωγής, οδηγώντας σε υψηλότερες τιμές των οχημάτων και δυνητικά μείωση της ζήτησης των καταναλωτών. Αυτό το σενάριο θέτει προκλήσεις για την κερδοφορία της Stellantis στην αγορά των Η.Π.Α.
Δυνητικά, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες με εκτεταμένη κατασκευαστική παρουσία στο έδαφος των ΗΠΑ, όπως η Tesla, μπορεί να επωφεληθούν από αυτούς τους δασμούς, ωστόσο για έναν όμιλο όπως αυτός της Stellantis, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, είναι πιθανό να υπάρξουν σημαντικές οικονομικές πιέσεις.