Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα φρεναρίσματος Sensify που παρουσίασε η εταιρία Brembo, φιλοδοξεί να αλλάξει εκ βάθρων το «περιβάλλον» στο συγκεκριμένο τομέα της ενεργητικής ασφάλειας και να αντικαταστήσει το παραδοσιακό πλέον σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS.
Στόχος του; Οι μέγιστες δυνατές τιμές επιβράδυνσης σε κάθε επιφάνεια οδοστρώματος, ανεξαρτήτως τύπου οχήματος (από αυτοκίνητα πόλης μέχρι supercars, επαγγελματικά φορτηγά κ.α.), ενώ προβλέπεται η χρήση του και στις μοτοσυκλέτες!
Το Sensify αποτελείται καταρχήν από, δύο ζεύγη μικρών ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένων σε κάθε τροχό ξεχωριστά, οι οποίοι καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο, τη γωνία του συστήματος διεύθυνσης, τη ταχύτητα περιστροφής των τροχών, το επίπεδο πρόσφυσης, ακόμα και το βάρος το αυτοκινήτου τη δεδομένη χρονική στιγμή. Όλα αυτά τα στοιχεία, μέσω του πεντάλ του φρένου (το οποίο πλέον λειτουργεί ως διακόπτης) αναμεταδίδονται στη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ECU του αυτοκινήτου και εν συνεχεία, στις ηλεκτρομηχανικές δαγκάνες των φρένων παραμετροποιώντας, αναλόγως των συνθηκών, τη δύναμη πέδησης που πρέπει να ασκηθεί σε κάθε τροχό ανεξάρτητα. Η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών εκτός των άλλων, περιορίζει τη χρήση του παραδοσιακού κλειστού υδραυλικού συστήματος στον εμπρόσθιο άξονα και μόνον, ενώ στο πίσω άξονα η λειτουργία του βασίζεται αποκλειστικά στη χρήση των αισθητήρων.
Η παρουσία δύο μονάδων ελέγχου του συστήματος (χαρακτηριστικό που εφαρμόζεται εδώ και καιρό στην αεροπορική βιομηχανία), η δικλείδα ασφαλείας της ορθής λειτουργίας του.
Στη λίστα των προηγμένων χαρακτηριστικών λειτουργίας του Sensify, προστίθεται επιπλέον και η δυνατότητα – μέσω αντίστοιχης ρύθμισης – της μη συνεχόμενης επαφής των υλικών τριβής με την επιφάνεια των δισκοφρένων, περιορίζοντας σημαντικά τη φθορά τους, αλλά και τη αντίσταση κύλισης του οχήματος.
Τα πρώτα μηνύματα από τη λειτουργία στην πράξη της νέας πρότασης της Brembo είναι θετικά, καθώς σε αντίστοιχες δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό με Tesla Model 3 Performance οι τιμές επιβράδυνσης εμφανίζονται βελτιωμένες σε ποσοστό έως 7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο συμβατικό σύνολο.
Αναμονή μέχρι το τέλος του 2024 οπότε και θα ξεκινήσει η τοποθέτηση του σε μοντέλα παραγωγής.