EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

BMW: «Θα είναι σαν να αλλάζεις ταχύτητες αλλά δεν θα αλλάζεις»

bmw-tha-einai-san-na-allazeis-tachytites-alla-den-tha-allazeis-719286

«Κάντο όπως η Hyundai» το γενικό πρόσταγμα για τους βαυαρούς, που θέλουν να προσδώσουν manual αίσθηση στα ηλεκτρικά τους

«Ένα αμιγώς ηλεκτρικό με μια σχέση μετάδοσης και χωρίς ήχο, δεν μπορεί να γεννήσει συναίσθημα. Δεν μπορείς να ξέρεις αν τρέχεις με 125, 150 ή όσα χιλιόμετρα. Πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να ενεργοποιούμε τις αισθήσεις του οδηγού, να υπάρχει μια σύνδεση, να μην χρειάζεται να κοιτάει κανείς τον πίνακα οργάνων για να καταλάβει με πόσα πάει και πόσο πιέζει».

Αυτά δήλωσε το «αφεντικό» του Μ division της BMW, Frank van Meel, σκιαγραφώντας σε γενικά πλαίσια το όραμα που έχει η εταιρεία για τα δυναμικά, e-μοντέλα της. Πιο συγκεκριμένα όμως, αναφέρθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων ή… σε μια «προσομοίωση» αυτού. Πριν από λίγο καιρό, είχαμε γράψει σε σχετικό άρθρο του Aytotypos για την τάση αυτή:

«Σε κάθε περίπτωση, πέραν του όποιου πρακτικού οφέλους, η τάση που φαίνεται να δημιουργείται και η οποία πιστεύουμε ότι θα αποτελεί πραγματικότητα σε όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει να κάνει περισσότερο με την αίσθηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών που θα κληθεί να κάνει την μετάβαση από συμβατικά  σε ηλεκτρικά μοντέλα στο μέλλον, έχει μάθει  να οδηγά με μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και ο τρόπος που αυτά λειτουργούν, είναι ενταγμένος στην τυπική προσλαμβάνουσα αίσθηση που περιμένει να έχει από ένα αυτοκίνητο».

Στην περίπτωση των «Μ» BMW, η ανάγκη για «αίσθηση» είναι επιτακτική όπως ανάφερε και ο Van Meel, οπότε o μοχλός ή τα pads στο τιμόνι, μάλλον θα αποτελούν εξοπλιστικό στοιχείο των μοντέλων της σειρά αυτής, ακόμα και όταν «εξηλεκτριστούν». Πως μπορεί να λειτουργεί όμως ένα «virtual» κιβώτιο ταχυτήτων;

Το καλό με τις ηλεκτρικές υλοποιήσεις είναι ότι ο τρόπος απόδοσης των επί μέρους στοιχείων τους ελέγχεται άμεσα και με ακρίβεια. Είναι η φύση των ηλεκτροκινητήρων τέτοια και συνδυαστικά με ισχυρές επεξεργαστικές μονάδες, το να προσδώσει κανείς αναλογική αίσθηση σε κάτι το οποίο είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ψηφιακό, αποτελεί εύκολη υπόθεση.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι μελλοντικές ηλεκτρικές Μ θα φέρουν προσομοιωτές κιβωτίων ταχυτήτων, που θα δημιουργούν την «εντύπωση» εναλλαγής των σχέσεων. Στιγμιαία διακοπή στην παροχή ισχύος σαν να γίνεται αποσύμπλεξη, πατινάρισμα, down shifting, αίσθηση αλλαγών σε DCT κιβώτιο, όλα αυτά και ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά, μπορούν να αναπαραχθούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μεταβάλλοντας τον τρόπο που αποδίδουν οι ηλεκτροκινητήρες και την διανομή ισχύος σε αυτούς.

Ήδη η Hyundai έχει ενσωματώσει τέτοιου είδους λειτουργίες στο ΙΟΝΙQ 5 N μοντέλο της όπως μπορείτε να δείτε και στο video που παραθέτουμε, με το σύστημα να ονομάζεται N e-Shift. Tόσο ο Van Meel, όσο και ο υπεύθυνος εξέλιξης των Μ ΒΜW, Dirk Häcker, έχουν χαρακτηρίσει –ανοικτά, προς τιμή τους- την συγκεκριμένη υλοποίηση «πολύ ενδιαφέρουσα», δίνοντας άλλο ένα στοιχείο για το τι μπορεί να έχουν στο μυαλό τους σχετικά με την αντίστοιχη εφαρμογή της BMW.

Βέβαια το «εικονικό» κιβώτιο, δεν θα ήταν τίποτα χωρίς συνοδεία ήχου και –για μια ακόμη φορά- η Huyndai δείχνει τον δρόμο στο IONIQ 5 N με το σύστημα N Active Sound+, που δημιουργεί το κατάλληλο… soundtrack όταν κάποιος αλλάζει σχέσεις και όχι μόνο αυτό, αφού μιμείται επίσης τον ήχο του κινητήρα και είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο.  Μένει λοιπόν να δούμε ποιο θα είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που θα αποτελέσει φορέα της τεχνολογίας αυτής. Το sedan της σειράς Neue Klasse ή μήπως η Μ που θα βασίζεται σε αυτό;

Όλες οι ειδήσεις

Aytotypos Weekend – Τα καλύτερα της εβδομάδας 17-21/06

Μοτοσυκλέτα το καλοκαίρι: Tips για τους «βραστούς» ελληνικούς δρόμους

Στη δίνη (*Tourbillon) της Bugatti

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο