Τα μοντέλα της BMW που θα κυκλοφορήσουν από το 2025 και μετά θα διαθέτουν διακοσμητικά μέρη από πλαστικό, κατασκευασμένο από 30% ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος και σχοινιά.
Την πρώτη ύλη για αυτά η γερμανική μάρκα θα την προμηθεύεται από λιμάνια σε όλο τον κόσμο, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα καταλήξει ως σκουπίδι στη θάλασσα.
Σε μια αποκλειστική διαδικασία ανακύκλωσης, τα απόβλητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας χρησιμοποιούνται για την παραγωγή εξαρτημάτων του εξωτερικού και του εσωτερικού των μελλοντικών οχημάτων της BMW. Τα εξαρτήματα αυτά έχουν περίπου 25% μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με τα αντίστοιχα που κατασκευάζονται από συμβατικά πλαστικά.
Το BMW Group χρησιμοποιεί διαφορετικές προσεγγίσεις για τη χρήση των πλαστικών απορριμμάτων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία ως πρώτη ύλη, προκειμένου να εξοικονομηθούν πολύτιμοι πόροι και να μειωθούν οι εκπομπές CO2. Αυτή η μορφή ανακύκλωσης καθιστά δυνατή τη μείωση της ανάγκης για πρωτογενή πλαστικά με βάση το πετρέλαιο και ταυτόχρονα βοηθά στη μείωση της ρύπανσης των ωκεανών.
Τα ανακυκλωμένα απόβλητα από νάιλον αποτελούν τη βάση για ένα συνθετικό νήμα από το οποίο κατασκευάζονται τα πατάκια του BMW iX και του νέου X1. Αυτό το υλικό, γνωστό ως ECONYL, είναι κατασκευασμένο από χαλασμένα δίχτυα ψαρέματος και φθαρμένα καλύμματα δαπέδου και υπολείμματα από την παραγωγή πλαστικών. Αλλά η BMW το πάει ένα βήμα παραπέρα. Μετά τον διαχωρισμό, τα δίχτυα και τα σχοινιά ψαρέματος υποβάλλονται σε μια καινοτόμο διαδικασία που παράγει πλαστικούς κόκκους. Ενώ το ανακυκλωμένο θαλάσσιο πλαστικό έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής στην αυτοκινητοβιομηχανία μόνο με τη μορφή ινών, αυτό το ανακυκλωμένο υλικό είναι πλέον κατάλληλο και για χύτευση. Η πρώτη ύλη για τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αποτελείται από 30% πλαστικά απόβλητα της θάλασσας.
Αυτό δημιουργεί πρόσθετες δυνατότητες εφαρμογής για τα ανακυκλωμένα πλαστικά. Τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται με τη διαδικασία χύτευσης θα χρησιμοποιούνται τόσο σε μη ορατές όσο και σε ορατές περιοχές του εξωτερικού και του εσωτερικού των μοντέλων NEUE KLASSE από το 2025. Συνολικά, το BMW Group έχει θέσει στόχο να αυξήσει την αναλογία δευτερογενών υλικών στα θερμοπλαστικά που χρησιμοποιούνται στα νέα οχήματα από περίπου 20% επί του παρόντος σε 40% κατά μέσο όρο έως το 2030.