Ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 86 ετών σε νοσοκομείο του Μιλάνο όπου και νοσηλευόταν και έχει ενδιαφέρον να παραθέσουμε πως ο “Καβαλιέρε” συνέβαλε στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης στη χώρα του.
Ο Μπερλουσκόνι θήτευσε ως πρωθυπουργός 4 φορές μεταξύ του 1994 και του 2011 και εργάστηκε ενεργά σε ρυθμιστικό και δημοσιονομικό επίπεδο, παρεμβαίνοντας επίσης πολλές φορές στην διαμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Για κάποιους το έργο ήταν πολύ σημαντικό και προς όφελος της αυτοκίνησης, για άλλους ωστόσο δεν ήταν τόσο σημαντική η συμβολή του.
Μια μεγάλη υπόσχεση του Καβαλιέρε σχετικά με τον τομέα ήταν η κατάργηση του φόρου αυτοκίνητου, που ωστόσο δεν κατάφερε να την υλοποιήσει. Ο Μπερλουσκόνι σκόπευε μέχρι τις 11 Απριλίου του 2008 αλλά δεν τα κατάφερε και κατά την διάρκεια μιας τηλεοπτικής εκπομπής το 2012 είχε “τάξει” ότι θα προσπαθούσε να τον καταργήσει τουλάχιστον για το πρώτο αυτοκίνητο κάτι που πάλι δεν “πήρε σάρκα και οστά” και επανήλθε για τελευταία φορά με την ίδια υπόσχεση προσπαθώντας να πείσει τον λαό που πλήρωνε μεγάλους φόρους.
Στην πολιτική του καριέρα, αντί να μειώσει τους φόρους στα αυτοκίνητα, ο Μπερλουσκόνι αναγκάστηκε να τους αυξήσει. Όχι εξαιτίας της πολιτικής του, αλλά λόγω της ανάγκης για έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό της χώρας και το δημόσιο έλλειμμα που κινδύνευε να υπερβεί όχι μόνο τις παραμέτρους που θέτει η ΕΕ, αλλά και από αυτές της υγιούς οικονομίας.
Έτσι, για παράδειγμα, σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους για τη χώρα, οι επαναλαμβανόμενες αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα που δρομολογήθηκαν το 2011 οφείλονται στις κυβερνήσεις της. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε την 6ης Απριλίου και χρησιμοποιήθηκε για τη χρηματοδότηση του ενιαίου ταμείου ψυχαγωγίας. Η δεύτερη αύξηση έγινε στις 28 Ιουνίου για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης εισροής μεταναστών, και αυτή της 1ης Ιουλίου που προοριζόταν και πάλι για το ταμείο ψυχαγωγίας. Την ίδια περίοδο, στις 15 Ιουλίου, εισήγαγε επίσης τον υπερφόρο για αυτοκίνητα με ισχύ άνω των 225 kW, αξία που μειώθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2012 στα 185 kW από την επόμενη κυβέρνηση του Mario Monti (και εξακολουθεί να ισχύει , παρά το μικρό ποσό εσόδων που εγγυάται).
Όσον αφορά τις άδειες οδήγησης, ο Μπερλουσκόνι και ο υπουργός υποδομών της κυβέρνησής του Pietro Lunardi, έθεσαν σε εφαρμογή ένα νέο μηχανισμό για την έκδοσή τους ο οποίος αποδείχθηκε αποτελεσματικός και αποτρεπτικός παράγοντας για τις παράνομες οδηγικές συμπεριφορές. Μετά από μια μακρά νομοθετική διαδικασία, τον Ιούνιο του 2003 ο νέος μηχανισμός τέθηκε σε εφαρμογή.
Σχετικά με τον ασφαλιστικό κώδικα, καθιέρωσε άμεσες αποζημιώσεις για αυτούς που ζημιώθηκαν όπου ολοκληρώθηκαν με νομοθετικό διάταγμα τον Σεπτέμβριο του 2005 κατά την τρίτη του θητεία.
Μεταρρυθμίσεις σχετικά με τον Ιταλικό κώδικα οδικής κυκλοφορίας που έχει καθιερωθεί από το 1993 δεν συντελέστηκαν ούτε κατά τις θητείες του Μπερλουσκόνι ούτε από άλλες κυβερνήσεις, πέρα από πολύ μικρές διορθώσεις και παρεμβάσεις. Πρόκειται για ένα ζήτημα που “σέρνεται χρόνια” χωρίς κάποιος ηγέτης στην γειτονική χώρα να έχει τολμήσει να κάνει ουσιαστικές αλλαγές.
Ο Καβαλιέρε είχε κατά την θητεία υψηλά και ως προτεραιότητα την κατασκευή μεγάλων και σημαντικών υποδομών. Κατά τη διάρκεια των κυβερνήσεών του, για παράδειγμα, έγιναν σημαντικά βήματα προς την κατασκευή της τρίτης λωρίδας στον περιφερειακό δρόμο της Ρώμης, για την παραλλαγή διέλευσης μεταξύ Μπολόνια και Φλωρεντίας, για την παράκαμψη Mestre (VE) και για την ανακαίνιση του Salerno-Reggio. Ωστόσο ακόμα κάποια σημαντικά έργα εξακολουθούν να εκκρεμούν όπως η ολοκλήρωση του Livorno-Civitavecchia και η παράκαμψη της Μπολόνια.
Όλες οι ειδήσεις