Τελικά ανοίχτηκε σήραγγα 150+ μέτρων σε λάθος σημείο ή όχι; Η ανάδοχος του έργου ξεκαθαρίζει πως όλα πάνε βάση σχεδίου
Εχθές (18/03) το διαδίκτυο κατακλύστηκε από δημοσιεύματα που ήθελαν την κοινοπραξία AΒΑΞ- GHELO- ALSTOM που έχει αναλάβει την κατασκευή της Γραμμής 4 του Mετρό, να έχει διανοίξει σήραγγα μήκους 150+ μέτρων σε λάθος σημείο, όπου «λάθος σημείο» σημαίνει εκτός μελέτης.
Η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, έκανε λόγο ότι για 6 μήνες γίνεται εκσκαφή κατά παράβαση της μελέτης, με την σήραγγα να διανοίγεται κάτω από μεγάλες οδικές αρτηρίες (Κατεχάκη), νοσοκομεία και κρατικές υποδομές, θέτοντας σε κίνδυνο τους εργαζομένους και δημιουργώντας τις συνθήκες για καθιζήσεις.
Ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος απάντησε ότι όντως η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο δεν ακολούθησε αυτά που προβλέπονταν στην μελέτη, χαρακτήρισε το γεγονός λάθος και εγγυήθηκε ότι έχουν δοθεί οι εντολές ώστε να αποκατασταθούν οι αποκλίσεις και οι εργασίες να προχωρήσουν εφ εξής, βάση της μελέτης που η ίδια η κοινοπραξία έχει εκπονήσει και καταθέσει.
Σήμερα, είχαμε και την απάντηση από την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A. τονίζοντας πως «η κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου».
Στην ανακοίνωση της κοινοπραξίας, αναφέρονται τα εξής:
– Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.
– Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Από την αλληλογραφία τής αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.
– Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.
– Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.
«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό» δηλώνουν πηγές της ΑVAX.
Πηγή: ΑΠΕ / ΜΠΕ
Όλες οι ειδήσεις
Ποια εταιρεία κολοσσός στρέφεται προς τα αυτοκίνητα – Αλλάζουν οι ισορροπίες στην αγορά!
Renault 5 Turbo 3E: Από το… «χρονοντούλαπο» με 540 ίππους!⚡
Για ποιον λόγο τα αυτόματα κιβώτια έχουν «νεκρά» και πότε την χρησιμοποιούμε