Ένα νέο μοντέλο τιμολόγησης για τα διόδια στην Αττική Οδό έχει προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ. Όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, κ. Δημήτρης Πολίτης, το νέο μοντέλο προβλέπει η χρώση στα διόδια να διαφοροποιείται ανάλογα με την ώρα χρήσης του άξονα. Με απλά λόγια, όταν η κυκλοφορία είναι αυξημένη, τα διόδια θα είναι ακριβότερα.
Σκοπός είναι αυτό να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου στην Αττική Οδό. Την τελική απόφαση για την τιμολογιακή πολιτική στα διόδια θα λάβει το υπουργείο Υποδομών.
Η αλλαγή αυτή θα προκύψει, εφόσον εφαρμοστεί, με τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Όπως είπε ο κ. Πολίτης στην Καθημερινή, τις επόμενες ημέρες θα σταλούν στα οκτώ υποψήφια σχήματα το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης και έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023 εκτιμάται θα έχει ολοκληρωθεί η υποβολή των οικονομικών προσφορών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία η Αττική Οδός ήταν πάγιο αίτημα των οδηγών να υπάρχει χιλιομετρική χρέωση. Ο δρόμος αυτός ήταν περιαστικός και η χρήση του γινόταν σε πολλές περιπτώσεις για λίγα μόλις μέτρα, καθώς ένας οδηγός έμπαινε από μια έξοδο και έβγαινε στην αμέσως επόμενη. Όταν λοιπόν γίνει αυτή η αλλαγή θα «δικαιωθούν» και οι οδηγοί που χρεώνονται 2,80 ευρώ για να βγουν σε μια έξοδο.