Απουσία οδηγικής παιδείας, η οποία σε πολλές των περιπτώσεων καταλήγει μοιραία, φανερώνουν τα στοιχεία εγκατάλειψης θυμάτων στους ελληνικούς δρόμους. Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκαν 46 συμβάντα με 50 θύματα, εκ των οποίων 8 τραυματίστηκαν θανάσιμα. Το 44% των θυμάτων ήταν πεζοί και το 20% παιδιά. Παράλληλα, το 78% των τροχαίων σημειώθηκε σε κατοικημένες περιοχές.
«Η εγκατάλειψη τραυματία στο δρόμο πρέπει να θεωρηθεί ατιμωτική πράξη, τα ονόματα και η φωτογραφία των δραστών να δημοσιοποιούνται, να τους αφαιρείται διά βίου η άδεια οδήγησης, να κατάσχεται το όχημα και να δικάζονται για κακούργημα με το άρθρο 306 του Π.Κ. και να θεωρείται ότι οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ στην ανώτατη βαθμίδα. Αμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ. Να σταματήσει το κράτος να διαμηνύει στους δράστες μπορείς να το κάνεις, τίποτα δεν θα πάθεις», τονίζουν χαρακτηριστικά τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα».
Σύμφωνα με τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα», το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκαν 46 συμβάντα με συνολικά 50 θύματα. Από την ανάλυση που έκαναν, προκύπτει ότι 24 από τα θύματα είναι γυναίκες (48%) και 26 άνδρες (52%), ενώ από τα 50 θύματα τα 10 (ποσοστό 20%) είναι ανήλικα. Στα 10 ανήλικα θύματα περιλαμβάνονται: 8 πεζοί, ένας επιβάτης Ι.Χ. και ένας οδηγός μοτό (νεκρός). Οι αναφερόμενες ηλικίες για τους ανηλίκους κυμαίνονται από 5 έως 17 ετών.
Από την ιδιότητα με την οποία κυκλοφορούσαν στο οδικό δίκτυο τα θύματα προκύπτει πως 2 από τα θύματα είναι ποδηλάτες (4%), 11 από τα θύματα είναι οδηγοί ή επιβάτες Ι.Χ. (22%), 15 από τα θύματα είναι οδηγοί μοτό (30%), ενώ από τα 50 θύματα τα 22 (ποσοστό 44%) είναι πεζοί.
Πού συνέβησαν όμως; Όπως αναφέρουν τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα», 36 από τα 46 συμβάντα έγιναν σε κατοικημένες περιοχές (78, 2%), 8 σε αγροτικούς δρόμους (17,4%), 2 σε εθνικές οδούς (4,4%) και κανένα σε αυτοκινητοδρόμους.
Ανά γεωγραφική περιοχή της χώρας τα συμβάντα κατανέμονται ως εξής: Αττική 14, Στερεά Ελλάδα 7, Πελοπόννησος 5, Κρήτη 5, Θεσσαλία 4, Μακεδονία 3, Νησιά Αιγαίου 3, Ηπειρος 2, Νησιά Ιονίου 2, Θράκη 1.
Οσον αφορά στους 8 νεκρούς, είναι 3 γυναίκες και 5 άνδρες. Από αυτούς 4 είναι πεζοί, 3 οδηγοί μοτό και 1 οδηγός Ι.Χ. Πέντε από τα θανατηφόρα συμβάντα έγιναν σε περιοχές κατοικίας και 3 σε επαρχιακές οδούς.
Υπενθυμίζεται πως ανάμεσα στους νεκρούς είναι και ένας ανήλικος 16χρονος οδηγός μοτό.
Ερχεται ο νέος ΚΟΚ
Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, σε μια προσπάθεια να μειώσει τα τροχαία που καταγράφονται στους ελληνικούς δρόμους και στοιχίζουν κάθε χρόνο ανθρώπινες ζωές, έχει προχωρήσει στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται ο ΚΟΚ να βγει σε δημόσια διαβούλευση. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα.
Ταυτόχρονα, μια από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Μεταξύ των αλλαγών, θα υπάρξουν και τροποποιήσεις στα όρια ταχύτητας. Με τον νέο ΚΟΚ θα προβλέπεται ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 από 50 χλμ./ώρα. Πέριξ των σχολείων οι οδηγοί θα έχουν όριο τα 20 χλμ./ώρα, ενώ αντίθετα θα αυξηθεί από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα σε ορισμένους αυτοκινητοδρόμους.
Όλες οι ειδήσεις
ADAS ή ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας στην οδήγηση: Τι προσφέρουν, πως λειτουργούν
Νέοι κανονισμοί για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στα ελληνικά πλοία