EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απίστευτο: «Έλιωσαν» οι ζάντες σε Boeing της Ryanair, έσκασαν τα λάστιχα στην προσγείωση

apistefto-eliosan-oi-zantes-se-boeing-tis-ryanair-eskasan-ta-lasticha-stin-prosgeiosi-732978

Συνέβη στο αεροδρόμιο Καραβάτζιο στο Mπέργκαμο, σώοι πλήρωμα και επιβάτες, άγνωστα μέχρι στιγμής τα αίτια, δείτε εικόνες

Ευτυχώς δεν υπήρξαν χειρότερα πέραν των σοβαρών υλικών ζημιών, σε ένα απίστευτο περιστατικό που συνέβη σήμερα σε αεροδρόμιο της Ιταλίας. Συγκεκριμένα, σε ένα Boeing 737 MAX της Ryanair που εκτελούσε το δρομολόγιο Μπαρτσελόνα – Μπέργκαμο, υπήρξε διάρρηξη των ελαστικών στα κεντρικά σκέλη των τροχών κατά την προσγείωση, με αποτέλεσμα την διάλυση αυτών.

 

Όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές φωτογραφίες, τουλάχιστον στο ένα σκέλος, το ελαστικό έχει απλά εξαϋλωθεί, ενώ το δεύτερο, είναι αυτό που λέμε… φυτίλια. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο πάντως, είναι ότι η ζάντα που έμεινε χωρίς ελαστικό, έχει λιώσει από την τριβή της με τον αεροδιάδρομο, με το τμήμα που έχει αφαιρεθεί, να φτάνει σχεδόν μέχρι το κέντρο του τροχού!

 

Ευτυχώς, όπως ήδη ειπώθηκε, δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί σε πλήρωμα και επιβάτες, ωστόσο αναμένονται μεγάλες καθυστερήσεις στις αφίξεις στο αεροδρόμιο του Μπέργκαμο, και ακυρώσεις αναχωρούντων πτήσεων. Τα αίτια που προκάλεσαν το σοβαρό αυτό περιστατικό ερευνώνται και προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη σχετική δήλωση.

Επί της ευκαιρίας, οι ζάντες των επιβατικών αεροσκαφών αυτού του μεγέθους είναι διαιρούμενου τύπου και όχι χυτές / ενιαίες όπως στη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Τα «χείλη» σε μια ζάντα αεροσκάφους είναι αρκετά πιο μεγάλα και ψηλά σε μια κατά αναλογία σύγκριση με μια ζάντα αυτοκινήτου.

Ο λόγος είναι τα ελαστικά των αεροσκαφών διαχειρίζονται τεράστια φορτία και είναι σχεδιασμένα να «παραμορφώνονται» ελεγχόμενα προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο έργο τους. Αν ήταν περασμένα σε μια ζάντα με ρηχά χείλη, στην πρώτη προσγείωση, απλά θα «ξεζανταριζόντουσαν» δεχόμενα το βάρους του αεροσκάφους σε συνδυασμό με την απότομή επιτάχυνση τους κατά την επαφή τους με τον αεροδιάδρομο.

Έτσι λοιπόν, οι ζάντες των αεροπλάνων έχουν πολύ μεγάλα «χείλη», κάτι το οποίο δημιουργεί όμως ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα: δεν μπορούν να αφαιρεθούν και να τοποθετηθούν ελαστικά με διαδικασία παρόμοια με αυτή των αυτοκινήτων. Εν ολίγοις, η εσωτερική τους περιφέρεια των ελαστικών των αεροσκαφών,δεν γίνεται να «τεντώσει» στο βαθμό που χρειάζεται για να περαστεί στη ζάντα. Για αυτό το λόγο λοιπόν, οι ζάντες είναι διαιρούμενου τύπου και κατά την αντικατάσταση ελαστικών, αφαιρείται το μισό τμήμα τους, περνιέται το λάστιχο και στην συνέχεια βιδώνεται πάλι το ήμισυ της ζάντας.

 

Σε ότι αφορά στα ελαστικά τώρα, η κατασκευαστική τους δομή είναι παρόμοια με αυτή των αυτοκινήτων, υπό την έννοια ότι υπάρχουν στρώσεις από «πλέγματα» πολυεστέρα, kevlar και ατσάλινου νήματος. Εκεί που υπάρχει διαφορά, είναι ότι για τα ελαστικά αεροσκαφών προτιμάται η «σταυρωτή» διάταξη των στρώσεων αυτών (bias) και όχι η radial, κάθετη ως προς τον άξονα κίνησης που έχει επικρατήσει στα αυτοκίνητα. Ο λόγος είναι και πάλι οι παραμορφώσεις, μια και τα bias ply τύπου ελαστικά είναι πολύ πιο δεκτικά στο «μπαλονάρισμα» όταν δέχονται φορτία.

Update

H Rynair εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση για το θέμα την οποία και παραθέτουμε μεταφρασμένη:

«Στην πτήση FR864 από Βαρκελώνη προς Μπέργκαμο (1η Οκτωβρίου) υπήρξε πρόβλημα με τα ελαστικά κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο του Μπέργκαμο. Οι επιβάτες αποβιβάστηκαν κανονικώς και το αεροσκάφος επιθεωρήθηκε από μηχανικούς, ενώ πλέον πραγματοποιούνται οι απαραίτητες επισκευές, προκειμένου αυτό να επιτρέψει σε υπηρεσία»

Όλες οι ειδήσεις

«Βόμβα» στη Φόρμουλα 1: Ο Φερστάπεν απειλεί να αποχωρήσει

Νέο Subaru Forester: «Έξυπνο» και άνετο, ακόμα και εκτός δρόμου

Στη δημοσιότητα οι πρώτες εικόνες του Renault E-Tech Electric

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο