Ο Ιταλός μηχανικός που έγινε εμβληματική φιγούρα της Φόρμουλα 1 βοηθώντας τη Ferrari να κερδίσει πολλούς τίτλους έφυγε από τη ζωή. Ήταν 87 ετών.
Κατά τη διάρκεια μιας μακράς καριέρας ως τεχνικός επικεφαλής της Ferrari, από το 1962 έως το 1984, βοήθησε την ομάδα F1 να φτάσει σε τέσσερις τίτλους οδηγών, επτά τίτλους κατασκευαστών και 54 νίκες σε Γκραν πρι.
Αρχικά εντάχθηκε στην ομάδα της Ferrari ως μαθητευόμενος το 1960, έχοντας προηγουμένως αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού. Έχοντας κάνει καλή εντύπωση από νωρίς, ο ιδρυτής της ομάδας Enzo Ferrari του ζήτησε να ηγηθεί της ομάδας των τεχνικών, μετά την αποχώρηση του τότε επικεφαλής σχεδιαστή Carlo Chiti το 1961.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία μερικών από τα πιο επιτυχημένα και διάσημα σχέδια της ομάδας. Αυτό περιελάμβανε τη V8 158 με την οποία ο John Surtees κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο το 1964, καθώς και την 312 η οποία κέρδισε δημοσιότητα, τόσο ως sports, όσο και ως αγωνιστικό αυτοκίνητο. Κάποιοι από τους οδηγούς με τους οποίους συνεργάστηκε και κέρδισε πρωταθλήματα για τη Ferrari ήταν ο Niki Lauda και ο Jody Scheckter. Ο Forghieri παρέμεινε στη θέση του τεχνικού διευθυντή μέχρι το 1984, όταν και άρχισε να δουλεύει πάνω στο πρωτότυπο αυτοκίνητο Ferrari 408 4RM. Μετά και την ολοκλήρωσε αυτού του έργου, σταμάτησε οριστικά τη συνεργασία του με τη Ferrari το 1987.
Αφήνοντας πίσω την καριέρα του στη Ferrari, ο Forghieri μετακόμισε στη Lamborghini, όπου εργάστηκε πάνω στον V12 κινητήρα που αγωνίστηκε στην F1 το 1989 και το 1990. Συμμετείχε για σύντομο χρονικό διάστημα στις τελικώς άκαρπες προσπάθειες για μια νεοσύστατη ομάδα GLAS F1 με υποστήριξη από τη Lamborghini, η οποία οδήγησε στην ομάδα της Modena το 1991.
Όταν το τμήμα μηχανικών της Lamborghini αναδιοργανώθηκε στα τέλη του 1991 και ενώ η ομάδα της Modena αντιμετώπιζε προβλήματα χρημοτοδότισης, ο Forghieri αποχώρησε από τη Lamborghini. Στη συνέχεια, βοήθησε στη δημιουργία του Oral Engineering Group - με το οποίο ασχολείτο μέχρι πρόσφατα - και στους πελάτες του οποίου περιλαμβάνονται οι BMW, Bugatti και Aprilia.
Ο Ιταλός θρύλος παρακολουθούσε στενά την F1, ενώ πριν από αρκετά χρόνια δεν δίστασε να εκφράσει την δυσαρέσκια του για τους σημερινούς κανονισμούς σχετικά με τη χρήση του DRS. «Δε μου αρέσει η αεροδυναμική των σημερινών αυτοκινήτων», είπε. «Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μειώνεται ώστε να επιτρέπει την κανονική προσπέραση χωρίς DRS. Τώρα, αν ο αντίπαλός είναι λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω, μπορεί μόνο να παρακολουθήσει καθώς ο διώκτης του τον προσπερνάει - και αυτό δεν μπορεί να είναι σωστό. Ένας παγκόσμιος πρωταθλητής πρέπει να είναι σε θέση να προσπεράσει τον αντίπαλό του χωρίς βοήθεια. Διαφορετικά, στα μάτια μου, δεν είναι παγκόσμιος πρωταθλητής».
Για την ιστορική συνεισφορά του στη Ferrari, ο Forghieri έλαβε τιμητικά την υπηκοότητα της Modena τον περασμένο Ιανουάριο. Ακολουθεί μία άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη, μάθημα ιστορίας κατ' ουσίαν, όπου ο εκλιπών μιλά μεταξύ άλλων για τη σχέση του με τον "commendatore" Enzo Ferrari, αλλά και για τη σχεδίαση της μυθικής 250 GTO