EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντλία / τρόμπα βενζίνης: Tα προβλήματα & τα συμπτώματα

antlia-troba-venzinis-ta-provlimata-ta-sybtomata-621469

Το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμων του αυτοκινήτου σου είναι ένα από τα πρώτα θύματα που θα θρηνήσεις, αν χρησιμοποιείς κακής ποιότητας καύσιμα. Ειδικά τα μπεκ και η αντλία / τρόμπα βενζίνης, μπορούν να πάθουν ζημιά που θα την καταλάβεις κι απ’ τη συμπεριφορά του οχήματος. Αλλά ποια είναι τα συμπτώματα για πρόβλημα στην τρόμπα βενζίνης και τα μπεκ;

Επειδή μια βλάβη στην αντλία / τρόμπα βενζίνης ουσιαστικά μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και να το οδηγήσει κατευθείαν στο συνεργείο, μάθε πώς μπορείς να προστατεύσεις το όχημά σου και φυσικά να μη μείνεις στη μέση του δρόμου.

Πώς λειτουργεί η αντλία / τρόμπα βενζίνης;

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος του αυτοκινήτου καθώς μεταφέρει το καύσιμο στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα, χωρίς τη λειτουργία του οποίου το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κινηθεί.

Ανάλογα με τη θέση στην οποία είναι τοποθετημένη η αντλία βενζίνης, υποδηλώνεται ο τύπος της και φυσικά η παλαιότητα του οχήματος. Στα πιο καινούρια αυτοκίνητα η αντλία βενζίνης βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ, ενώ στα παλαιότερης τεχνολογίας είναι τοποθετημένη είτε στον κινητήρα, είτε πάνω στο πλαίσιο του αυτοκινήτου ανάμεσα στον κινητήρα και το ρεζερβουάρ.

Αυτό σημαίνει ότι εάν μια αντλία καυσίμου βρίσκεται εντός του ρεζερβουάρ ή πάνω στο πλαίσιο, τότε είναι ηλεκτρική και λειτουργεί με την μπαταρία του αυτοκινήτου. Από την άλλη, οι αντλίες που είναι τοποθετημένες στον κινητήρα είναι μηχανικές αφού χρησιμοποιούν την κινητική ενέργεια του κινητήρα για να αντλήσουν τη βενζίνη.

Από τι αποτελείται το σύστημα τροφοδοσίας;

Ουσιαστικά, η αντλία / τρόμπα βενζίνης αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συστήματος τροφοδοσίας του αυτοκινήτου, καθώς μέσα από εκείνη διανέμεται το καύσιμο για τη λειτουργία του κινητήρα. Το σύστημα τροφοδοσίας λοιπόν αποτελείται από τέσσερα διαφορετικά τμήματα, τα οποία είναι:

  • Το ρεζερβουάρ, όπου τοποθετείται το καύσιμο και μέσω ενός αισθητήρα ενημερώνεται η αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα των οργάνων για την ποσότητα των καυσίμων που είναι διαθέσιμα στο ντεπόζιτο. Τα νέα οχήματα, στα οποία η αντλία βενζίνης βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ, διαθέτουν και συστήματα ελέγχου των ρύπων για αποφυγή των αναθυμιάσεων.
  • Την αντλία – τρόμπα καυσίμου, η οποία είναι είτε μηχανική είτε ηλεκτρική και είναι υπεύθυνη για την τροφοδότηση του καυσίμου.
  • Το φίλτρο καυσίμου από το οποίο εξαρτάται η καλή κατάσταση και η απόδοση του κινητήρα, καθώς στις άκρες των μπεκ ψεκασμού υπάρχουν μικρές οπές οι οποίες είναι δυνατόν να βουλώσουν εύκολα, οπότε τα στοιχεία χαρτιού στο εσωτερικό των συγκεκριμένων εξαρτημάτων φροντίζουν για το φιλτράρισμα της βενζίνης.
  • Και τέλος, τα μπεκ ψεκασμού, που έχουν αντικαταστήσει από τα 90s και μετά τα γνωστά καρμπυρατέρ. Ουσιαστικά τα μπεκ ψεκασμού συνέβαλαν καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων των κινητήρων, εξασφαλίζοντας οικονομία καυσίμου, αφού πλέον ελέγχονται ηλεκτρονικά και στέλνουν τη σωστή αναλογία καυσίμου-αέρα στον κινητήρα την ενδεδειγμένη στιγμή.

Ποια είναι τα συμπτώματα για πρόβλημα στην τρόμπα βενζίνης;

Υπάρχουν πολλοί θόρυβοι του αυτοκινήτου που μπορεί να σε τρομάξουν. Αλλά δεν είναι μόνο οι θόρυβοι, το αμάξι σου έχει πολλούς τρόπους να σου πει ότι κάτι πάει στραβά.

Τα συνήθη συμπτώματα προβλήματος στην τρόμπα βενζίνης είναι:

#1 Δυσκολεύεται να πάρει μπρος

Γυρίζεις τη μίζα, ακούς ένα “τσακ, τσακ”, αλλά δεν παίρνει μπρος το αυτοκίνητο. Είναι πολύ πιθανό να έχεις πρόβλημα στην αντλία βενζίνης. Αν δεν καταφέρεις να το βάλεις μπροστά, μάλλον θα πρέπει ο μηχανικός να έρθει σε σένα ή να σου το πάρει η Οδική Βοήθεια.

#2 Είναι ασταθές στο ρελαντί

Αν ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί (και ακόμα περισσότερο με κρύο κινητήρα), μια πιθανή αιτία είναι η τρόμπα βενζίνης.

Αν έχεις τη συνήθεια να οδηγείς με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο, σου έχουμε άσχημα νέα. Αυτή είναι η #1 συνήθεια που ταλαιπωρεί την αντλία βενζίνης στο αυτοκίνητό σου.

#3 Σου σβήνει καθώς οδηγείς

Είναι πιο σπάνιο, αλλά έχει συμβεί σε κάποιους. Το να σου σβήσει ενώ οδηγείς είναι άλλο ένα πιθανό σύμπτωμα ότι έχεις σοβαρό πρόβλημα στην αντλία καυσίμων. Εκεί, κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστείς αλλαγή.

#4 Η απόδοσή του έχει πέσει

Παίρνει μπρος, οδηγείς κανονικά, αλλά νιώθεις ότι κάτι είναι διαφορετικό σε σχέση με πριν. Σαν κάτι να σου κάνει αντίσταση και να μην οδηγείς άνετα.

Είναι πιθανό να έχει “μπουκώσει” η τρόμπα βενζίνης λόγω κακής ποιότητας καυσίμου. Κι αν έχεις αλλάξει πρατήριο καυσίμων τον τελευταίο καιρό, οι πιθανότητες να σου φταίει αυτό αυξάνονται.

Προσπάθησε να μην κάνεις τσιγκουνιές με τα καύσιμα του αυτοκινήτου σου. Παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για την καλή λειτουργία του και χωρίς την απαραίτητη ποιότητα (και ποσότητα) θα αντιμετωπίσεις προβλήματα και βλάβες που κοστίζουν πιο ακριβά.

Πού βρίσκεται η τρόμπα βενζίνης & πώς να την ελέγξω;

Όλο το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου αποτελείται από 4 κομμάτια:

  • Το ρεζερβουάρ
  • Την αντλία καυσίμου/τρόμπα καυσίμου
  • Το φίλτρο καυσίμου
  • Τα μπεκ ψεκασμού

Παλιότερα, η τρόμπα βενζίνης ήταν προσκολλημένη στον κινητήρα ή βρισκόταν πάνω στο πλαίσιο του αυτοκινήτου (ανάμεσα σε κινητήρα – ντεπόζιτο).

Πλέον, είναι πιθανό να τη βρεις και μέσα στο ντεπόζιτο καυσίμων. Το πού βρίσκεται η τρόμπα βενζίνης στο αυτοκίνητό σου έχει σημασία, γιατί αλλάζει το πώς λειτουργεί (από τη μπαταρία του αυτοκινήτου ή από τον εκκεντροφόρο / στροφαλοφόρο άξονα).

Αλλά μπορείς να την επισκευάσεις ή να την αλλάξεις, χωρίς τη βοήθεια μηχανικού; Δεν το συστήνουμε. Μπορείς να καθαρίσεις τα μπεκ βενζίνης, αλλά η τρόμπα θα ήταν καλό να αφεθεί στα χέρια των επαγγελματιών.

Η αντλία βενζίνης κάθε πότε θέλει αλλαγή;

Το αυτοκίνητό σου έχει τον τρόπο του να σου πει ότι κάτι δεν πάει καλά. Αν δεν αγνοείς τα συμπτώματα ότι η τρόμπα βενζίνης έχει πρόβλημα, τότε θα ξέρεις πότε να πας στο συνεργείο για επισκευή (ή αντικατάσταση).

Αλλά ας υποθέσουμε ότι θέλεις να προνοήσεις και να αλλάξεις αντλία βενζίνης πριν δεις τα χειρότερα. Τότε, σου προτείνουμε να την αλλάξεις περίπου στα 80.000 – 100.000 χιλιόμετρα.

Αν στα 100.000 χιλιόμετρα πας το αυτοκίνητο στο συνεργείο και ο μηχανικός σου πει ότι η τρόμπα βενζίνης είναι σε άριστη κατάσταση (καταρχάς θα είναι θαύμα), τότε μπορείς να το αναβάλεις.

Επισκευή τρόμπας βενζίνης αυτοκινήτου ή αλλαγή;

Όταν θέλεις να αλλάξεις κάτι στο αυτοκίνητο, το κόστος εξαρτάται πάντα από 2 παράγοντες: Το κόστος του ανταλλακτικού και το εργατικό κόστος για τον μηχανικό.

Στην περίπτωση της τρόμπας βενζίνης, η αλλαγή είναι πιθανό να σου κοστίσει περίπου 150 – 250 ευρώ (χωρίς αυτό να είναι απόλυτο).

Η επισκευή της τρόμπας ίσως να σου κοστίσει κάτι λιγότερο (περίπου 50 – 150 ευρώ).

Όμως δεν διορθώνονται όλες οι βλάβες με επισκευή. Τον τελικό λόγο θα πρέπει να τον έχει ο επαγγελματίας που βλέπει το αμάξι σου.

Όλες οι ειδήσεις

Χριστούγεννα στην Αθήνα με το Dacia Spring 65

Με φωτιζόμενο σήμα το ανανεωμένο Volkswagen Golf

Συμβουλές για την πώληση μεταχειρισμένου από έναν ειδικό

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο