EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Ανταρσία» στην ΕΕ: Ποιες είναι οι επτά χώρες που ζητούν άρση στα όρια εκπομπής CO2 των αυτοκινήτων

antarsia-stin-ee-poies-einai-oi-epta-chores-pou-zitoun-arsi-sta-oria-ekpobis-co2-ton-aftokiniton-741222

Η λίστα με τις ευρωπαϊκές χώρες που αντιτίθενται στον ισχύοντα κανονισμό της ΕΕ για τα όρια εκπομπών CO2, αυξάνεται

Με «μπροστάρη και υποκινητή» την Ιταλία, δημιουργείται «κίνημα» στους κόλπους της ΕΕ, με αίτημα την αναβολή της εφαρμογής των νέων κανονισμών για τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε ότι αφορά στη γκάμα αυτοκινήτων των ευρωπαίων κατασκευαστών.

Ο συγκριμένος κανονισμός, δεν αποτελεί προδιαγραφή τύπου «Euro Χ» αλλά μια ξεχωριστή οδηγία που λειτουργεί ως εξής: Ανά διαστήματα, ορίζεται μια τιμή εκπομπής CO2, με την οποία θα πρέπει να συμμορφώνονται οι κατασκευαστές. Δεν αφορά μεμονωμένα αυτοκίνητα αλλά τον μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το σύνολο της υφιστάμενης γκάμας κάθε κατασκευαστή.

Προφανώς το μέτρο αυτό, έχει ως σκοπό την ταχύτερη μετάβαση προς τον ηλεκτρισμό, αφού όσο μεγαλύτερη είναι η ποσόστωση των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη γκάμα ενός κατασκευαστή, τόσο πιο εύκολο μπορεί να πιάσει τον στόχο που έχει θέσει η EE.

Το θέμα είναι τι γίνεται βέβαια στην περίπτωση που μια αυτοκινητοβιομηχανία δεν καταφέρει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ΕΕ και η απάντηση είναι ότι… πέφτει πρόστιμο. Συγκεκριμένα, 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο υπέρβασης του ορίου, πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό των εγγεγραμμένων οχημάτων στη γκάμα ενός κατασκευαστή.

Το 2025 λοιπόν, πρόκειται να τεθεί σε ισχύ ένα νέο, αυστηρότερο όριο από την ΕΕ στα 94 g/km CO2 και δεδομένης της μείωσης στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, πολλοί είναι αυτοί που «κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου», επισημαίνοντας ότι δεδομένων των συγκυριών, η ΕΕ θα πρέπει να αναβάλει την «ανανέωση» του μέτρου.

Ο πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo, έχει ήδη σημάνει συναγερμό και προειδοποιεί, ότι οι  ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορεί να βρεθούν να πληρώνουν πρόστιμα  της τάξεως των 15 δισ. ευρώ, σε μια εποχή μάλιστα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες της γηραιάς ηπείρου, είναι πολύ πιεσμένες και τελούν υπό κρίση.

Η Ιταλία ήταν αυτή που φαίνεται πως πρώτη εστίασε στο συγκεκριμένο ζήτημα, ζητώντας από την ΕΕ να αναβάλει την εφαρμογή των νέων απαιτήσεων που αναμένονται το 2025 και να ακυρώσει το σχετικό καθεστώς κυρώσεων. Παράλληλα, ενημέρωσε τα άλλα κράτη μελή ζητώντας τη στήριξη τους και πλέον στο πλευρό της Ιταλίας βρίσκονται η Τσεχία, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία. Ο συνασπισμός αυτός,  πρόκειται να υποβάλει τα αιτήματά του στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ που είναι προγραμματισμένο για σήμερα, 28 Νοεμβρίου (2024).

Όλες οι ειδήσεις

Ο εμπορικός πόλεμος Ευρώπης και Κίνας για τα ηλεκτρικά, επηρεάζει την Ελλάδα

Η επικράτηση της κεντροδεξιάς στην ΕΕ και η παράταση ζωής του θερμικού κινητήρα

Ο κόσμος… ανάποδα: Η Ευρώπη είναι αυτή που πλέον «κλέβει» τεχνολογία από την Κίνα!

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο