EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανάλυση Ferrari F1 2022 – 2023

analysi-ferrari-f1-2022-2023-681322

Ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι η έξοδος και πικρή εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ στο Πολ Ρικάρ της Γαλλίας το καλοκαίρι του 2022, θα είχε τόσο άσχημες και μακρόπνοες επιπτώσεις και συνέπειες για τη Ferrari F1.

του Σπύρου Πέττα,

Ο, υπογραμμίζουμε τραγικός και παθητικός τότε team principal (ο Θεός να τον κάνει…) Ματία Μπινότο πέταξε εξαιτίας αυτής “λευκή πετσέτα”, διακόπτοντας την εξέλιξη της τρομερής Ferrari F1-75 στην πίστα και αφοσιώνοντας και επικεντρώνοντας χρόνο και τεχνικοοικονομικά μέσα στο θεωρητικό μονοθέσιο του 2023.

Εκείνη την εποχή στα Computational Fluid Dynamics στη Ferrari, έβλεπαν ότι με τα μακριά πλαϊνά στιλ Red Bull Rb18, αποκόμιζαν μεγάλο αεροδυναμικό όφελος, αλλά ο ανεκδιήγητος Μπινότο, πιθανώς και επειδή διαιασθανόταν το τέλος του, διέταξε να παραμείνουν στο ίδιο concept…

Ως συνέπεια η Ferrari, και εξαιτίας του ότι έχασε για πολλοστή φορά το correlation, την πραγματική και αληθή αντιστοίχιση δηλαδή των δεδομένων των οργάνων εξομοίωσης με τα δεδομένα της πίστας, παρουσίασε το 2023 ένα μονοθέσιο με ομοιότητες μεν με αυτό του 2022, αλλά το οποίο πήγαινε καλά μονάχα στην ευθεία – και για λίγο.

Τα πλαϊνά είχαν μικρές εισαγωγές και υπερθερμαινόταν ο κινητήρας – και ακόμη τον κόβουν – δεν έστριβε και έτρωγε πολύ τα ελαστικά του, ήταν υποστροφικό, και ιδίως έτρωγε περισσότερο τα εμπρόσθια ελαστικά…

Ο Βασέρ προσπάθησε να βάλει μια τάξη στο χάος. Επιτέλους στη Βαρκελώνη έκαναν το ντεμπούτο τους τα μακριά πλαϊνά, με τη Ferrari, και σωστά σε αυτό, να επιμένει “στα δικά της”, καθώς οι κεντρικοί αγωγοί S Duct παρέμειναν.

Στο Βέλγιο η ταλανισμένη από τον τραγικό και παθητικό Μπινότο, Ferrari SF23, “έριξε” ξύλο στη Mercedes, απλά η Red Bull έφτιαξε το καλύτερο, ίσως και λέμε ίσως, μονοθέσιο εδώ και καιρό στη Formula 1 (με πανίσχυρο τριπλό DRS και αντιενεργητικές αναρτήσεις) και ο Φερστάπεν ρίχνει βαριές διαφορές στους διώκτες του.

Ο δρόμος είναι πολύ μακρύς για τη Scuderia, και ο Βασέρ οραματίζεται και επιδιώκει μια συνεχόμενη αναδιοργάνωση (ήλθαν από την αρχή της χρονιάς τρεις τεχνικοί από τη Red Bull εκ των οποίων ένας Αμερικανός από τη Honda που έχει πολυσχιδή εμπλοκή σε σασί και κινητήρα, ενώ το 2025 έρχεται και ο δυνατός υπεύθυνος δυναμικής του οχήματος, Λοϊκ Σέρα από τη Mercedes…), αλλά στο Σπα τουλάχιστον, αχνοφάνηκε μια αχτίδα φωτός στην άκρη του τούνελ…

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο